Δράση διαδικτυακών μαθημάτων (online lessons)
Contact Seminars
Σεμινάρια Εξεύρεσης Συνεργατών
eTwinning PDW
Εργαστήρια Επαγγελματικής Ανάπτυξης
eTwinning events
Ενημερωτικές Ημερίδες Πρεσβευτών

2o Ευρωπαϊκό Βραβείο eTwinning στην κατηγορία "4-11 ετών"


Σχολείο:Λύκειο Πεντάπολης Σερρών

Εκπαιδευτικός:Θεοδώρα Γκένιου (ΠΕ06)

Συνεργαζόμενα σχολεία:Collège Jean Giono (Γαλλία) -Gymnázium Vysoké Mýto (Τσεχία)

Καρτέλα έργου: 97206


Περιγραφή: Το έργο έχει ως θέμα τη ζωή των παιδιών κατά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Το θέμα προσεγγίστηκε από την πλευρά της ιστορίας και της λογοτεχνίας. Γλώσσα εργασίας υπήρξε η Αγγλική, με στόχο να ενισχυθούν οι δεξιότητες των μαθητών στη χρήση της σε διάφορες επικοινωνιακές καταστάσεις. Οι ομάδες των μαθητών γνωρίστηκαν μεταξύ τους και εργάστηκαν σε κοινές εργασίες συμβάλλοντας στα τελικά αποτελέσματα. Οι εργασίες του έργου συμπεριελάμβαναν τη διερεύνηση του ιστορικού πλαισίου της εποχής στην Ευρώπη και στις χώρες προέλευσης των μαθητών, την παρουσίαση των σημαντικών προσωπικοτήτων που σφράγισαν την ιστορία του πολέμου, τη μελέτη αποσπασμάτων από το Ημερολόγιο της Άννα Φράνκ και την παρακολούθηση και συζήτηση της ταινίας «Ο Μεγάλος Δικτάτορας», τη συμμετοχή σε συνεργατικές δραστηριότητες, τη συγκέντρωση πρωτότυπου υλικού (συνεντεύξεις και φωτογραφίες που παρουσιάστηκαν με τη μορφή υποτιτλισμένου βίντεο), την τελική αξιολόγηση και ανατροφοδότηση σχετικά με την πορεία του έργου.


Twinspace: http://new-twinspace.etwinning.net/web/p86101/welcome

Links: http://stories-in-history.webnode.cz/


Δόθηκε η δυνατότητα στους μαθητές μας να γνωρίσουν την ιστορία, όχι μόνο των χωρών τους αλλά και άλλων χωρών της Ευρώπης, με τρόπο άμεσο και βιωματικό, ενσωματώνοντας στοιχεία λογοτεχνίας και χρησιμοποιώντας την αγγλική σε αυθεντικό επικοινωνιακό πλαίσιο. Υιοθετώντας την εποικοδομητική προσέγγιση στη μάθηση και την πολυπρισματική προσέγγιση στην ιστορία σχεδιάστηκαν συνεργατικές δραστηριότητες

με θέμα την υπό μελέτη χρονική περίοδο για να συνθέσουν οι μαθητές τη δική τους άποψη για τα γεγονότα που μελετήσαμε στα σχολικά εγχειρίδια και να εξωτερικεύσουν τις εμπειρίες, τους προβληματισμούς, τα συμπεράσματα τους. Με ερευνητικές μεθόδους (βιβλιογραφική, συνεντεύξεις) και τη χρήση ποικιλίας εργαλείων WEB2.0 δημιουργήθηκε πρωτότυπο υλικό μέσα από διαδικασίες ανάλυσης και σύνθεσης σε μια προσπάθεια ανάπτυξης της κριτικής ικανότητας των παιδιών και βελτίωσης της διαγενεακής επαφής και συνεργασίας, προωθώντας την ενεργή ‘πολιτειότητα’ και εξωστρέφεια.


• Οι εισαγωγικές δραστηριότητες (warmers) για τη γνωριμία των μαθητών και των σχολείων • Οι δραστηριότητες κατανόησης και παραγωγής γραπτού και προφορικού λόγου με θέμα το ιστορικό πλαίσιο, τις ηγετικές μορφές του 2ου Π.Π., το Ημερολόγιο της Άννας και της ταινίας (Τhe Great Dictator) • Ο υποτιτλισμός του βίντεο (Jobs of the past) και του ντοκυμαντέρ (“..Those were hard times..”) (διαμεσολάβηση) συνάδουν με τις προδιαγραφές του ΔΕΠΠΣ Ξένων Γλωσσών για το Γυμνάσιο και του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας.

Η διερεύνηση των ιστορικών γεγονότων της εποχής και οι βιογραφίες των Hitler, De Gaulle, Churchill • Η δημιουργία διαδραστικών χαρτών Γαλλίας και Ελλάδας με τοποθεσίες-σταθμούς στην ιστορία του 2ο ΠΠ. • Οι συνεντεύξεις με αυτόπτες μάρτυρες της χρονικής περιόδου • Η συγκέντρωση φωτογραφικού υλικού • Οι Εκπαιδευτικές επισκέψεις σε εκθέσεις και η διοργάνωση σχολικών εκδηλώσεων • Η Δημιουργία ντοκυμαντέρ Είναι δραστηριότητες που συνδέονται με την Ιστορία της Γ’γυμνασίου


Η αρχική πρόταση, ως προς το θέμα, κατατέθηκε από το Γαλλικό σχολείο. Ο προγραμματισμός των δράσεων συνδιαμορφώθηκε από όλα τα σχολεία και υπήρχε η ελευθερία για περαιτέρω προτάσεις και προσαρμογή κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Για τον προγραμματισμό των επιμέρους δραστηριοτήτων υπήρχε τακτική επικοινωνία μέσω μηνυμάτων των καθηγητών στο twinspace. Συμφωνήσαμε στη διοργάνωση ενδοσχολικών και εξωσχολικών δραστηριοτήτων και στην παρουσίαση του σχετικού υλικού. Για κάθε επιμέρους δράση υπήρχε επικοινωνία και ανταπόκριση από τους μαθητές των τριών χωρών, σε όλα τα στάδια (γνωριμία-ιστορικό πλαίσιο-λογοτεχνία-αξιολόγηση) με σχόλια, συμπλήρωση ερωτηματολογίων, ασκήσεων. Οι μαθητές κάθε σχολείου αναλάμβαναν την εξέταση ενός επιμέρους θέματος (π.χ. βιογραφίες ηγετών) και γινόταν η σύνθεση και παρουσίαση του πολύπλευρου τελικού προϊόντος στην τάξη. Επίσης οι μαθητές συνεργάστηκαν σε δραστηριότητες με τη χρήση διαδικτυακών εργαλείων (πχ Lino, μηνύματα στην Άννα Φράνκ). Το ελληνικό σχολείο προχώρησε επιπλέον στη διεξαγωγή έρευνας με συνεντεύξεις την οποία παρουσίασε υπό μορφή ντοκυμαντέρ.

• Power point παρουσιάσεις με στόχο την επιλογή των σημαντικών στοιχείων του υπό μελέτη υλικού και τη σύνθεση τους, αποφεύγοντας την άκριτη αντιγραφή πληροφοριών από το Internet. Έτσι ενισχύθηκε η δεξιότητα παραγωγής προφορικού λόγου στα Αγγλικά και οι δεξιότητες παρουσίασης των μαθητών, προετοιμάζοντας τους ταυτόχρονα για το Λύκειο (ερευνητική εργασία). • Πολυμεσικές αφίσες Glogster, Αφίσα (postermywall) για την Άννα Φράνκ για την προσέγγιση των διαφοροποιημένων μαθησιακών στυλ και ανταπόκριση στις ‘πολλαπλές νοημοσύνες’ τους. • Movie maker (για την παραγωγή βίντεο). Τα πολυτροπικά κείμενα συμβάλλουν στην διευκόλυνση της πρόσληψης και αποκωδικοποίησης του μαθησιακού περιεχομένου. Παρουσίαση του βίντεο στην εκδήλωση παρουσίασης του προγράμματος και προσέγγιση του ευρύτερου σχολικού περιβάλλοντος. • Μηνύματα στην Άννα Φράνκ (Lino) (αμεσότητα επαφής με το χαρακτήρα), Padlet (για αποχαιρετισμό και ευχές) ενισχύοντας τη συνεργασία κι επικοινωνία μεταξύ των μαθητών των συμμετεχόντων χωρών, Thinglink για τη δημιουργία διαδραστικού χάρτη • Survey Monkey για την τελική αξιολόγηση του προγράμματος

Το σπουδαιότερο αποτέλεσμα του έργου ήταν πως μέσα από τη γνώση του παρελθόντος και τη διερώτηση ως προς την ιστορική αλήθεια οι μαθητές μπόρεσαν να κατανοήσουν καλύτερα το παρόν και να αναλογιστούν το μέλλον, σε μια σημαντική χρονική συγκυρία (2013 εορτασμός 100 χρόνων ένταξης του νομού στο ελληνικό κράτος). Μπόρεσαν να απολαύσουν τη λογοτεχνία και κινητοποιήθηκε η σκέψη και η φαντασία τους. Έμαθαν να εκτιμούν την επαφή με τους μεγαλύτερους σε ηλικία ( 2012 " Ευρωπαϊκό Έτος Ενεργού Γήρανσης και Αλληλεγγύης μεταξύ των Γενεών") όπως επίσης και να εκτιμούν την επικοινωνία με άλλους λαούς, να συνεργάζονται μαζί τους σεβόμενοι την ιστορία και τις παραδόσεις τους αποκτώντας στάση ανεκτικότητας ως προς το ‘άλλο’. Για τους εκπαιδευτικούς υπήρξε πολύτιμη εμπειρία φέρνοντας τους σε επαφή με άλλα γνωστικά αντικείμενα, δημιουργώντας δεσμούς με μετόχους της εκπαιδευτικής διαδικασίας και εμπλουτίζοντας τις δεξιότητες οργάνωσης και συνεργασίας, της χρήσης νέων τεχνολογιών και ενεργοποιώντας τη φαντασία και τη δημιουργικότητα όλων.


Pin It

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.