Δράση διαδικτυακών μαθημάτων (online lessons)
Contact Seminars
Σεμινάρια Εξεύρεσης Συνεργατών
eTwinning PDW
Εργαστήρια Επαγγελματικής Ανάπτυξης
eTwinning events
Ενημερωτικές Ημερίδες Πρεσβευτών

1o Ευρωπαϊκό Βραβείο eTwinning στην ειδική κατηγορία "Marie Skłodowska Curie"


Σχολείο:5ο Λύκειο Βέροιας

Εκπαιδευτικοί: Ελένη Κωστοπούλου (ΠΕ06), Αθηνά Γιαννοπούλου (ΠΕ02), Κατερίνα Ραφτοπούλου (ΠΕ04.02)

Συνεργαζόμενo σχολείο: Istituto Tecnico Industriale Statale "A. Pacinotti" (Ιταλία)

Καρτέλα έργου: 79836


Περιγραφή: Tο διαθεματικό αυτό έργο αποτελεί και εξασφαλίζει μία σφαιρική προσέγγιση του φυσικού στοιχείου του ποταμού. Συνδυάζει την βιωματική επιστημονική έρευνα των συστατικών του ποτάμιου ύδατος με την αναζήτηση και μελέτη παραδόσεων και ιστορικών πληροφοριών για τον ποταμό της περιοχής. Μέσα από αυτό οι μαθητές αποκτούν ενδιαφέρον για το μάθημα της Χημείας, καλλιεργούν μια λογοτεχνικών και ιστορικών διαστάσεων αντίληψη για την παρουσία του ποταμού από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, αναπτύσσουν δεξιότητες της αγγλικής γλώσσας, δίαυλο επικοινωνίας με τους -μαθητές άλλων χωρών και μέσο παρουσίασης των εργασιών. Με βιωματικό τρόπο, οι μαθητές αναπτύσσουν ποικίλες δεξιότητες, ανακαλύπτουν και μοιράζονται τα ευρήματά τους με τους συνεργάτες τους. Κάθε ομάδα παρουσιάζει το ποτάμι της περιοχής της στους συνεργάτες της δίνοντας ιστορικές, γεωγραφικές, οικονομικές και πολιτιστικές πληροφορίες αξιοποιώντας φωτογραφίες, βιντεο, ερευνητικά εργαλεία, χημικές αναλύσεις, ποίηση.


Twinspace: http://new-twinspace.etwinning.net/web/p79836/welcome


Links: http://theriveritalygreeceproject.blogspot.it/


Το έργο συνιστά μια καινοτόμο προσέγγιση για τη διδασκαλία της Χημείας, της Λογοτεχνίας, Ιστορίας και της Αγγλικής γλώσσας. Αρχικά, οι συνεργάτες οργανώσαμε διαγωνισμό δημιουργίας λογότυπου για το έργο μας, κάθε σχολείο χωριστά, συστηθήκαμε, παρουσιάσαμε την πόλη μας, το ποτάμι μας, την σχολική μας καθημερινότητα, τα εργαστήρια του σχολείου, μιλήσαμε για τα ενδιαφέροντά μας.

Στην επικοινωνία μας χρησιμοποιήσαμε την Αγγλική γλώσσα. Κάναμε βιωματικά μαθήματα Χημείας στο ποτάμι μας, χημικές αναλύσεις νερού και απολαύσαμε τα πειράματα στο σχολικό εργαστήριο. Αναζητήσαμε αναφορές για το ποτάμι μας στην αρχαία λογοτεχνία και μυθολογία , θρύλους από τη δεξαμενή του λαϊκού πολιτισμού μας αλλά και ιστορικές πηγές. Ψάξαμε για ποιήματα που αναφέρονται σε ποτάμια, απαγγείλαμε το ποίημα που άρεσε περισσότερο και δραματοποιήσαμε ένα μικρό θεατρικό που εμπνευστήκαμε δίπλα στο ποτάμι. Κάναμε chatting με το ιταλικό σχολείο στο chatroom του twinspace, στα αγγλικά, αναπτύσσοντας δεξιότητες κατανόησης κειμένου και γραφής.

Ενσωματώθηκε στο μάθημα της Χημείας, της Λογοτεχνίας, της Ιστορίας, των Αγγλικών. Στο βιωματικό μάθημα της Χημείας, μάθαμε να παίρνουμε δείγματα νερού, να κάνουμε χημική ανάλυση, ακολουθώντας τα βήματα της πειραματικής διαδικασίας. Μάθαμε να χρησιμοποιούμε τα αντιδραστήρια, να παρατηρούμε την πορεία του πειράματος και να καταλήγουμε σε συμπεράσματα. Στο μάθημα της Λογοτεχνίας, Ιστορίας μάθαμε για την προέλευση του ονόματος Αλιάκμονα, εντοπίσαμε τις ιστορικές αναφορές του ποταμού, αντιληφθήκαμε την αξία και τη λειτουργία του στην αρχαιότητα, διαβάσαμε σχετικά ποιήματα, ηχογραφήσαμε ένα ποίημα όπου η ροή του ποταμού παρομοιάζεται με τη ζωή του ανθρώπου, γράψαμε σύντομο θεατρικό στο οποίο δείξαμε τους προβληματισμούς μας για τη διαχείρισή του από τους ανθρώπους. Στο μάθημα των Αγγλικών έγινε η προετοιμασία των μαθητών για να χρησιμοποιηθεί σωστά το εργαλείο της γλώσσας επικοινωνίας για το chatting, τις μεταφράσεις των κειμένων, του ποιήματος και τη συγγραφή του θεατρικού.

Η γνωριμία με τους ιταλούς συνεργάτες ξεκίνησε στο ετήσιο ευρωπαϊκό συνέδριο etwinning, όπου μπήκαν τα θεμέλια για μια συνεργασία βασισμένη σε αλληλοσεβασμό και τήρηση των υποχρεώσεων. Αποφασίσαμε για το χρονοδιάγραμμα των δραστηριοτήτων του έργου. Δημιουργήσαμε φακέλους για τις δραστηριότητες της συνεργασίας έτσι ώστε όλοι οι συνεργάτες να μπορούν να χρησιμοποιούν το υλικό στο μάθημα τους. Ορίσαμε τους ρόλους μας και τι ακριβώς θα κάνει ο καθένας σε σχολικό επίπεδο. Οι μαθητές έμαθαν να συνεργάζονται ομαδικά, να διαχέουν τις πληροφορίες που αποθησαύριζαν από την έρευνά τους στους συνεργάτες τους, εξασφάλισαν συνθήκες αλληλεπίδρασης μεταξύ τους. Οι εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν σε επιστημονικό επίπεδο, επιδίωκαν τη συνεχή επικοινωνία και επίβλεψη της πορείας του έργου, ενώ σε επίπεδο σχολικής μονάδας συνέπραξαν σε όλες τις επιμέρους δράσεις ανεξαρτήτως γνωστικού αντικειμένου, παρείχαν βοήθεια με τις γνώσεις τους.

Η χρήση των ΤΠΕ κατά τη διάρκεια υλοποίησης του έργου υπήρξε ιδιαίτερα δημιουργική. Το chatting στο chatroom του twinspace προκάλεσε ενθουσιασμό και αναζωπύρωσε το αρχικό ενδιαφέρον των μαθητών για τη συνεργασία. Οι συχνές αναρτήσεις και σχολιασμοί στο blog του twinspace υπήρξαν κίνητρο για τους μαθητές να χρησιμοποιούν την αγγλική γλώσσα για να επικοινωνούν και να συναντιούνται online. Επίσης χρησιμοποιήθηκαν ψηφιακή κάμερα, εργαλεία του office, όπως το πρόγραμμα δημιουργίας ταινιών (movie maker), το πρόγραμμα ζωγραφικής, επεξεργασίας κειμένου (Word, PDF), το πρόγραμμα δημιουργίας παρουσιάσεων (PPT), συνεργατικά εργαλεία (issuu, bloggif, bitstrips, voki) για δημιουργία και παρουσίαση του υλικού της έρευνας, όλα τα εργαλεία του twinspace για φόρτωση αρχείων και επικοινωνία, το Skype για άμεση εξεύρεση λύσεων όσον αφορά τα προβλήματα στο τρόπο και διαδικασία ολοκλήρωσης του έργου αλλά και για την ταχύτερη επίτευξη στόχων του έργου.

Οι μαθητές: • διδάχτηκαν με βιωματικό τρόπο χημεία, λογοτεχνία και αγγλικά. • αντιλήφθηκαν τη σπουδαιότητα της επιστημονικής συνεργασίας μεταξύ μαθητών και χωρών. • ανέπτυξαν μέσω της επαφής με μαθητές άλλων χώρων τις κοινωνικές τους δεξιότητες και την κοινωνικοποίηση τους. • ανέπτυξαν συνεργατικές δεξιότητες στο πλαίσιο της ομαδικής εργασίας. • ενισχύθηκε η αυτοπεποίθησή τους μέσα από την επικοινωνία με τους ξένους συνεργάτες τους και την επιτυχή διεκπεραίωση του προγράμματος. Οι εκπαιδευτικοί : • ενσωμάτωσαν τις ΤΠΕ στο μάθημά τους και έκαναν πιο ελκυστικό το μάθημά τους. • αντάλλαξαν εκπαιδευτικές απόψεις πάνω σε επιστημονικά θέματα • έδωσαν καινοτόμο χαρακτήρα στη διδακτική διαδικασία καθώς συνεργάστηκαν με άλλους ευρωπαίους εκπαιδευτικούς και διαμοιράστηκαν αυθεντικό υλικό διδασκαλίας και εκπαιδευτικές μεθόδους • βελτίωσαν τις δεξιότητες τους στις ΤΠΕ και διδάχθηκαν κάποιες φορές από τους συνεργάτες τους. • εδραίωσαν με τη σύμπραξη αυτή τη συνεργασία εκπαιδευτικών διαφορετικών ειδικοτήτων στο ίδιο σχολείο.


Pin It

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.