Δράση διαδικτυακών μαθημάτων (online lessons)
Contact Seminars
Σεμινάρια Εξεύρεσης Συνεργατών
eTwinning PDW
Εργαστήρια Επαγγελματικής Ανάπτυξης
eTwinning events
Ενημερωτικές Ημερίδες Πρεσβευτών

1o Ευρωπαϊκό Βραβείο eTwinning στην κατηγορία "Διαπολιτισμική Κατανόηση"


Σχολείο: Δημοτικό Σχολείο Χρυσοχωρίου Νέστου, Χρυσούπολη

Εκπαιδευτικός: Αγγελική Κατσάνη (ΠΕ70)

Συνεργαζόμενα σχολεία:


Καρτέλα έργου: 82157


Περιγραφή: Στο "e cultural kaleidoscope" ενώνονται συνεργάτες από διάφορες χώρες της Ευρώπης. Σε αυτό το έργο οι μαθητές έμαθαν από κοινού την αξία, την ομορφιά και τον πλούτο των πολιτισμών της Ευρώπης. Βασική επιδίωξη ήταν, τα παιδιά, γνωρίζοντας το πολιτισμικό παζλ της Ευρώπης να βιώσουν ότι πολλά διαφορετικά κομμάτια δημιουργούν ένα συναρπαστικό σύνολο Το έργο στοχεύει στην εξοικείωση των μαθητών με διαφορετικές κουλτούρες και παραδόσεις έθιμα, γιορτές, διάσημα μέρη, αξιοθέατα, τη λαογραφία, τη μουσική, την τέχνη και τα τρόφιμα. Το καλειδοσκόπιο είναι ένας συμβολικός τρόπος για να φανταστούμε το πολύχρωμο Ευρωπαϊκό πολιτισμό. Το έργο μας διδάσκει την ικανότητα της επιτυχημένης επικοινωνίας με τους ανθρώπους των διαφορετικών πολιτισμών. 


Twinspace: http://new-twinspace.etwinning.net/web/p82157/welcome


Links:


Το έργο βοήθησε τους μαθητές μας να δούνε τις ομοιότητες και τις διαφορές στη ζωή των διαφόρων πολιτιστικών ομάδων. Οι μαθητές έμαθαν αποδέχονται και να σέβονται το διαφορετικό. Σεβασμός στη διαφορετικότητα μια αξία ζωής που ευαισθητοποιήσε τους μαθητές μου καθώς η σύνθεση της τάξης μου αποτελείται και από παιδιά Ρομά.

Το πρόγραμμα ενίσχυσε την συνεργασία, εισήγαγε την ανάπτυξη του κριτικού και ψηφιακού γραμματισμού εισήγαγε τις ΤΠΕ στη μαθησιακή διδασκαλία και αξιοποιησε τα εργαλεία web2.0. Δόθηκε έμφαση στην ενεργό συμμετοχή όλων των μαθητών από το στάδιο του σχεδιασμού. Οι μαθητές σκεφτόταν πώς να παρουσιάσουν τον εαυτό τους, το περιβάλλον του σχολείου τους και μετά προσπαθούσαν να εξηγήσουν τον τρόπο ζωής τους μέσα από ειδικές εκδηλώσεις, τα φαγητά, τα τραγούδια, τους χορούς. Μετά από κάθε δραστηριότητα, οι μαθητές επανεξέταζαν τις ιδέες τους, αξιολογώντας την δουλειά τους.

Το πρόγραμμα εκπονήθηκε προσπαθώντας να επιτευχθούν οι στόχοι και οι ειδικοί σκοποί όπως αναφέρονται στο ΔΕΠΠΣ και το ΑΠΣ για την ΣΤ τάξη για τα μαθήματα της Ελληνικής Γλώσσας,την Γεωγραφίας ,της Ιστορίας - Λαογραφίας ,της Αγγλικής Γλώσσας ,της Μουσικής, των Εκαστικών και των Νέων Τεχνολογιών συνδέοντας τα με την Διαπολιτισμική Εκπαίδευση. Το πρόγραμμα βασίστηκε στην καλλιέργεια της δημιουργικής γραφής ,της δημιουργικής ηλεκτρονικής μάθησης και της χρησιμοποιήσης των Web2.0 εργαλείων. Οι μαθητές συζητούσαν πρότειναν ιδέες για το τι θα πρέπει να υποβληθεί στο TwinSpace σχετικά με λαογραφία, τη μουσική, την τέχνη και τα τρόφιμα.Στη Γεωγραφία έψαξαν για πληροφορίες σχετικά με τις χώρες των εταίρων.Ετοίμασαν βίντεο και παρουσίασεις χρησιμοποιώντας την αγγλική γλώσσα.Δημιούργησαν λογότυπα του έργου και σκηνές από την ιστορία, τη μουσική. Παρουσίασαν τραγούδια και χορούς Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τη δουλειά τους σε διεθνές κοινό,κάτι το οποίο τους έδωσε μια μεγάλη ικανοποίηση.

Συμμετέχουν 15 δάσκαλοι και 175 μαθητές ηλικίας από 9-14 χρονών. Μέσα από τη συνεχή συνεργασία, οι δάσκαλοι αντάλλασαν ιδέες, συζητούσαν και συναποφάσιζαν για όλες τις δραστηριότητες. Οι μαθητές είχαν ενεργό συμμετοχή στο twinspace και το pupil corner. Γνωρίστηκαν με τους μαθητές των συνεργαζόμενων χωρών, ανταλλάσοντας μηνύματα μέσω του pupils corner, αντάλλαξαν κάρτες και ψήφισαν τα λογότυπα του έργου. Κάθε ομάδα ετοίμασε κουίζ. Δημιουργήθηκαν συνεργατικά αφίσες και παρουσιάσεις. Οι μαθητές συνομίλησαν μέσω skype με τους μαθητές της Πολωνίας και έκαναν chat με τους μαθητές της Τουρκίας και της Ισπανίας. Οι εκπαιδευτικοί έγραψαν άρθρα σχετικά με τον πολιτισμό της χώρας τους για το συμπόσιο που διοργανώθηκε στο Βουκουρέστι υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας της Ρουμανίας. Τα άρθρα αυτά δημοσιεύτηκαν σε βιβλίο που εκδόθηκε στη Ρουμανία.

Αξιοποιήθηκαν πολλά εργαλεία Web2.0 με στόχο την ενθάρρυνση των μαθητών στη χρήση ΤΠΕ και τη συνεργασία. Οι μαθητές έψαξαν για πληροφορίες σχετικά με τη χώρα τους στο διαδίκτυο, χρησιμοποιώντας τα προγράμματα περιήγησης. Αναζήτησαν φωτογραφίες και πληροφορίες σε on-line χάρτες, όπως το Google Earth. Ψηφιοποίησαν ζωγραφιές με τον σαρωτή. Εβγαλαν ψηφιακές φωτογραφίες και δημιούργηθηκαν βίντεο με το MovieMaker. Η μετάφραση του google χρησιμοποιήθηκε από τα παιδιά. Για την προετοιμασία των εγγράφων, χρησιμοποιήθηκαν MS Word, Paint, Tux Paint,, PowerPoint, διαφανειών. Κάθε εργασία δημοσιευόταν στο TwinSpace.  Το προσωπικό και οι μαθητές επικοινωνούσαν μέσω e-mail, και μέσω του TwinSpace. Οι μαθητές επικοινωνούσαν μέσω Twinspace: χρησιμοποίησαν blogs, chat, forum . Κατασκευάστηκε ηλεκτρονικό βιβλίο με το story bird. Για την επεξεργασία και διαμοίραση φωτογραφιών χρησιμοποιήθηκε picture trail,picture peach.photobucket,slide.ly Για την παραγωγή και διαμοίραση βίντεο youtube.photostory

Η μεγαλύτερη συνεισφορά του έργου είναι ότι έκανε όλους τους συμμετέχοντες να έχουν την αίσθηση της άμεσης "επαφή με την Ευρώπη", τους έκανε να γνωρίζουν ο ένας τον άλλο, τα σχολεία, τις πόλεις, τις χώρες, την λαογραφία, τις διατροφικές συνήθειες, τη μουσική, την τέχνη, τη νοοτροπία, τον πολιτισμό. Είχαμε όλοι την ευκαιρία να θαυμάσουμε τη δημιουργικότητα και την εξοικείωση μας με τις ΤΠΕ που έφερε όλους τους συμμετέχοντες μαζί, τους βοήθησε να συγκρίνουν τις διαφορές μεταξύ τους, καθώς και να μάθουν να σέβονται αυτές τις διαφορές. Ενισχύθηκε η μάθηση, ενεπλάκησαν μαθητές με διαφορετική γλωσσική και πολιτισμική κουλτούρα σε κοινές δραστηριότητες. Τέλος, είναι επίσης θετικό το γεγονός ότι οι μαθητές έμαθαν να χρησιμοποιούν τις ΤΠΕ με νόημα, όχι μόνο ως ψυχαγωγία, αλλά και για την εκμάθηση και τη συνεργασία.


Pin It

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.