Δράση διαδικτυακών μαθημάτων (online lessons)
Contact Seminars
Σεμινάρια Εξεύρεσης Συνεργατών
eTwinning PDW
Εργαστήρια Επαγγελματικής Ανάπτυξης
eTwinning events
Ενημερωτικές Ημερίδες Πρεσβευτών
Συνεργαζόμενα σχολεία: Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης ,  Istituto Comprensivo D""Onofrio, Ιταλία,,   Southwater Infant School Ηνωμένο Βασίλειο,  Scoala nr.80 - "Dumbrava  Minunata", Ρουμανία,   CP EL PRADILLO (Ισπανία), Y?ld?r?m Beyaz?t Anadolu L?sesi (Τουρκία)
Εκπαιδευτικοί:   π.Θεόδωρος Τσαμπατζίδης,  Livia Casamassima, Christie Cavallo,  Ileana Vaduva,  Mar?a Jes?s Calcerrada,  T?rkan ?zt?rk.
 
Το Μουσικό Σχολείο της Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με πέντε άλλες Ευρωπαϊκές σχολικές μονάδες στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος ηλεκτρονικής αδελφοποίησης (eΤwinning) σχολείων δημιούργησε ψηφιακή μουσική βιβλιοθήκη, στην οποία θα έχουν δυνατότητα πρόσβασης μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Στόχος της συνεργασίας ηταν  η δημιουργία μιας ψηφιακής βιβλιοθήκης μουσικής Ευρωπαϊκών χωρών με δυνατότητα πρόσβασης σε μαθητές με προβλήματα όρασης και με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές, και ενεργή συμμετοχή και συνεκπαίδευση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. 
 
Στόχοι:
Η ενθάρρυνση για παραγωγή και παρουσίαση πρωτότυπων μουσικών συνθέσεων, η παραγωγή εκπαιδευτικών ψηφιακών ταινιών, η ευαισθητοποίηση των μαθητών στον τομέα της ειδικής αγωγής  και η ανάπτυξη δεξιοτήτων στις ΤΠΕ σχετικά με τη μουσική εκπαίδευση και την καλλιτεχνική δημιουργία.
Παιδαγωγική αξία:
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα με την εν λόγω eTwinning συνεργασία και μέσω των ιστοσελίδων του έργου δίνεται η δυνατότητα πρόσβασης και επεξεργασίας σε ηλεκτρονικά αρχεία μουσικής braille για χρήστες με προβλήματα όρασης. Επινοήθηκε και έγινε χρήση ειδικού ηλεκτρονικού κώδικα προκειμένου να μεταγραφούν μουσικά κείμενα ακόμα και σε παρασημαντική γραφή (βυζαντινή μουσική). Επιπρόσθετα δημιουργήσαμε ειδικές παρουσιάσεις σε Power Point για μαθητές με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές εφαρμόζοντας την αναπτυξιακή μέθοδο προσέγγισης των διάχυτων αναπτυξιακών διαταραχών (Relationship Development Intervention) ως μέσο επικοινωνίας για την ενεργοποίηση του παιδιού, τη μέθοδο Irlen λαμβάνοντας υπόψη την φωτοευαισθησία των μαθητών αυτών και το πρόγραμμα TEACCH (Treatment and Εducation of Autistic and Communication Handicapped Children) στη διδασκαλία και τη χρήση της νοηματικής γλώσσας αξιοποιώντας το οπτικοκινητικό σύστημα.  
Αποτελέσματα: 
Τα πορίσματα των εφαρμογών του eTwinning προγράμματος που εκπονήσαμε ζητήθηκε να  παρουσιαστούν σε εκπαιδευτικές ημερίδες, συνέδρια και στον τύπο. Κορυφαίο γεγονός της συνεργασίας των σχολείων αποτελεί η παραγωγή ενός Ύμνου Αδελφοποίησης (Εtwinning Hymn) με συνεργασία  καθηγητών και μαθητών των σχολείων. Οι στίχοι του τονίζουν την αξία της αδελφοποίησης: Etwinning is our project and a lovely destination all we have to do is work together for an everlasting relation. Day and night I dream of Etwinning the splendid thoughts of friendship. Οur countries connect with sea, but our hearts connect eTwinning. Ο ύμνος αυτός υπάρχει σε διάφορες γλώσσες και διαφορετικές μορφές επεξεργασίας: 1) από τη Xορωδία του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης και από Χορωδία Y?ld?r?m Beyaz?t Anadolu L?sesi (Τουρκία) , 2) σε διασκευή jazz σύνολο κρουστών, 3) σε παραδοσιακή μορφή, εκτέλεση από ταμπουρά (Ελλάδα, Τουρκία),  4) για παιδική χορωδία με απόδοση από την παιδική χορωδία του βρετανικού σχολείου Southwater Infant School, 5) σε μορφή soundtrack με παράλληλα ανάρτηση της παρτιτούρας του έργου προκειμένου και άλλα σχολεία να συμμετάσχουν στην απόδοση του ύμνου. Οι μαθητές του συνόλου εικαστικών με υπεύθυνο τον καθηγητή Τζοβανάκη Δημήτριο δημιούργησαν ένα μεγάλο πανό με τις λέξεις eTwinning Hymn με τα χρώματα των σημαιών διαφόρων κρατών. Τέλος, μέσω του προγράμματος επιτεύχθηκε η ενεργή σύνδεση της σχολικής μονάδας  με τους αποφοίτους με του σχολείου. Το έργο παρουσιάστηκε προβλήθηκε μέσα και από  δημοσίευση  στην ηλεκτρονική εφημερίδα e-Emphasis του Υπουργείου Παιδείας To Μουσικό Σχολείο με τα διάφορα εργαστήρια και τα μουσικά σύνολα είχε δυνατότητα πολυδιάστασης έκφρασης μέσα από τις δυνατότητες της εν λόγω eTwinning δραστηριότητας. Οι μαθητές ασκήθηκαν ιδιαίτερα στη μουσική τεχνολογία και με διαθεματικό τρόπο προσέγγισης των μουσικών μαθημάτων. Στην εκπόνηση του εν λόγω έργω συμμετέιχαν περισσότεροι από 100 μαθητές από 4 μουσικά σύνολα του σχολείου (σύνολο τετράφωνης χορωδίας, σύνολο παραδοσιακής μουσικής, σύνολο κρουστών, σύνολο εικαστικών). Σημαντικά επιδιωκόμενα αποτέλεσμα ήταν η  εξοικείωση των μαθητών με τις νέες τεχνολογίες, η ηλεκτρονική καταγραφή και επεξεργασία μουσικής ευρωπαϊκών χωρών, η δημιουργία μιας πρωτότυπης ηλεκτρονικής βιβλιοθήκης με εφαρμογή καινοτόμων δράσεων με δυνατότητα πρόσβασης σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και η κοινωνική δικτύωση του σχολείου με άλλους εκπαιδευτικούς και πολιτιστικούς φορείς. Μέσω της εν λόγω συνεργασίας δόθηκε  η δυνατότητα παρουσίασης αξιόλογων μουσικών παραστάσεων με χρήση πολυμεσικών εφαρμογών. Επιπρόσθετα δοθηκε η δυνατότητα βελτίωσης των γλωσσικών δεξιοτήτων της αγγλικής γλώσσας και η εξοικείωση των μαθητών με τη διεθνή μουσική ορολογία. Για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες το έργο αυτό λειτούργησε καταλυτικά προσφέροντας ενεργητική και βιωματική μάθηση και ενισχύοντας τη συνεργατικότητα και συνδημιουργία. Η χρήση ΤΠΕ, με αφορμή την εκπόνηση του εν λόγω έργου, έγινε αναπόσπαστο κομμάτι του τρόπου και της μεθόδου της καθημερινής διδασκαλίας
 

 
 
Pin It

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.