Εργαστήρια (workshops)

Τα Εργαστήρια (workshops) θα διεξάγονται σε ηλεκτρονικές αίθουσες webex, των οποίων η διεύθυνση θα κοινοποιηθεί μόνο σε όσους/όσες εγγραφούν στη σχετική ηλεκτρονική φόρμα https://courses.etwinning.gr/survey/index.php/179318 

Εργαστήρια
Σάββατο 18/02/2023

Αίθουσα 1

09:00 – 10:00

Ζαφειροπούλου Αθανασία, Αξιοποίηση εφαρμογών τεχνητής
νοημοσύνης (ΤΝ) σε eTwinning έργα.

Η Τεχνητή Νοημοσύνη αναφέρεται στην ικανότητα μιας μηχανής να αναπαράγει τις γνωστικές λειτουργίες ενός ανθρώπου, όπως είναι η μάθηση, ο σχεδιασμός και η δημιουργικότητα. Η τεχνητή νοημοσύνη καθιστά τις μηχανές ικανές να «κατανοούν» το περιβάλλον τους, να επιλύουν προβλήματα και να δρουν προς την επίτευξη ενός συγκεκριμένου στόχου. Τα υπολογιστικά συστήματα ΤΝ χρησιμοποιούν δεδομένα (ήδη αποθηκευμένα ή συλλεγόμενα μέσω αισθητήρων, π.χ. κάμερας, σε πραγματικό χρόνο), τα επεξεργάζονται και ανταποκρίνονται βάσει αυτών. Τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης είναι ικανά να προσαρμόζουν τη συμπεριφορά τους, αναλύοντας τις συνέπειες προηγούμενων δράσεων και επιλύοντας προβλήματα με αυτονομία.Η δυναμική των εφαρμογών της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στην εκπαίδευση αποτελεί πεδίο διερεύνησης και διαλόγου. Όλοι συμφωνούν ότι η ΤΝ αλλάζει με καταιγιστικούς ρυθμούς, φέρνοντας κινδύνους αλλά και ευκαιρίες για την εκπαίδευση –ειδικά στην μετά  COVID-19 εποχή όπου η εισβολή της τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία αποδεικνύεται καθολική και χωρίς επιστροφή. Η παρούσα εργαστηριακή συνεδρία απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς Β/θμιας εκπαίδευσης κι έχει ως σκοπό την εισαγωγή στις βασικές έννοιες που αφορούν την ΤΝ και την πρόταση εφαρμογών ΤΝ, με πιθανές αξιοποιήσεις τους σε έργα eTwinning, οι οποίες καλύπτουν τους τρεις άξονες προσέγγισης της ΤΝ στην σχολική εκπαιδευτική πρακτική α) μαθαίνω για την ΤΝ, β) μαθαίνω με την ΤΝ, γ) μαθαίνω να δημιουργώ ΤΝ.

10:00 – 11:00

Μανέτα Γεωργία, Kalvis Pētersons, VideoBit: Η εφαρμογή που
συνδέει μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Το VideoBit είναι μια εφαρμογή που βοηθάει τους εκπαιδευτικούς να καταγράφουν σύντομα βίντεο, να τα μοιράζονται με τους μαθητές τους και να λαμβάνουν τις απαντήσεις τους. Αυτό βοηθάει τους εκπαιδευτικούς να εμπλέκονται σε συζητήσεις με τους μαθητές τους από απόσταση. Δεν απαιτείται εγκατάσταση του προγράμματος. Η εφαρμογή λειτουργεί σε όλους τους υπολογιστές και σε φυλλομετρητή Chrome σε κινητά Android. Οι μαθητές δε χρειάζεται να εγγραφούν για να δέχονται βίντεο αλλά για να αλληλεπιδράσουν σε αυτά θα πρέπει να δημιουργήσουν λογαριασμό. Το VideoBit αναπτύχθηκε με τη βοήθεια του καλύτερου Ευρωπαϊκού προγράμματος IMPACT EdTech, σε συνεργασία με το European Schoolnet. 

11:00 – 12:00

Γκένιου Θεοδώρα, Ψηφιακή εκπαίδευση και πολιτιστική κληρονομιά:
Η περίπτωση της πύλης πολιτισμού Europeana.

Αντικείμενο του εργαστηρίου αποτελεί η δυνατότητα αξιοποίησης της ψηφιοποιημένης Ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς στην εκπαίδευση και, συγκεκριμένα, η παρουσίαση της δράσης Europeana Education. Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, θα παρουσιαστεί η Ευρωπαϊκή πύλη πολιτισμού Europeana, η οποία διαθέτει πόρους συναφείς με το διαθέσιμο ψηφιακό πολιτιστικό απόθεμα των Ευρωπαϊκών χωρών, καθώς και το ιστολόγιο Teaching with Europeana, το οποίο περιέχει μαθησιακά σενάρια και άρθρα αναφορικά με την εφαρμογή των σεναρίων στην τάξη.

12:00 – 13:00

Κουγιουρούκη Αγγελική, Γκένιου Θεοδώρα, Φαρασόπουλος Νεκτάριος,
Ο εκπαιδευτικός ως ερευνητής για το σχεδιασμό συνεργατικών προγραμμάτων.

Αντικείμενο του εργαστηρίου αποτελεί η παρουσίαση της πιλοτικής δράσης Action Research καθώς και ο τρόπος με τον οποίο αυτή υλοποιήθηκε από τους εισηγητές του εργαστηρίου ως ερευνητές σε σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Θα παρουσιαστούν τα ερευνητικά ερωτήματα που τέθηκαν και οι μέθοδοι με τις οποίες συλλέχθηκαν ποιοτικά και ποσοτικά δεδομένα ώστε να αναλυθούν προκειμένου να προκύψουν τα τελικά συμπεράσματα.

13:00 – 14:00

Σαμουτιάν Μαργαρίτα, Κουτσούρη Μαγδαληνή, Γνωριμία με το
συνεργαστικό εργαλείο Mural.

Το εργαστήριο απευθύνεται σε όλους τους εκπαιδευτικούς και έχει σαν σκοπό την εξοικείωσή τους με το ψηφιακό εργαλείο Mural που θα τους βοηθήσει στην υλοποίηση συνεργατικών δράσεων στο πλαίσιο eTwinning έργων. Συγκεκριμένα, α) θα υπάρξει παρουσίαση του εργαλείου, αλλά και παραδείγματα εφαρμογής του στην τάξη (νηπιαγωγείο, δημοτικό) από τις συντονίστριες. β) Στη συνέχεια, οι συμμετέχοντες θα χωριστούν σε ομάδες και θα το χρησιμοποιήσουν προκειμένου να κατανοήσουν καλύτερα τις δυνατότητες που παρέχει. Τα τελικά προϊόντα του σεμιναρίου μαζί με χρήσιμες συμβουλές θα προωθηθούν μετά το τέλος της επιμόρφωσης.

14:00 – 15:00

Μανέτα Γεωργία, Γνωρίζω και δημιουργώ μαθήματα με το Nearpod

Kindeο: ένα συνεργατικό εργαλείο για ευχές, ανατροφοδότηση, προώθηση
και άλλα!

15:00 – 16:00

Χαρδαλούπα Ιωάννα, Η χρήση της πλατφόρμας Wakelet και Book Creator
για καταγραφή της πορείας & διάχυση αποτελεσμάτων έργων eTwinning και Erasmus+ .

Πολύ συχνά κατά την περίοδο υλοποίησης ενός έργου eTwinning ή Erasmus+ βρισκόμαστε μπροστά στο δίλημμα ποιο συνεργατικό εργαλείο είναι καλύτερο/ευκολότερο/εύχρηστο για να μπορέσουν οι μαθητές μας να συνεργαστούν με τους ευρωπαίους συνομηλίκους τους και  να παρουσιάσουν π.χ. την χώρα/πόλη/ το σχολείο τους σε ένα μέρος! Προβληματιζόμαστε επίσης, αν υπάρχει μία εύκολη/εύχρηστη εναλλακτική της ιστοσελίδας, για να αναρτήσουμε τα αποτελέσματα του έργου μας.Σε τέτοιου είδους προβληματισμούς ευελπιστεί να προσφέρει μία λύση/απάντηση αυτό το εργαστήριο παρουσιάζοντάς σας το τι μπορεί ένας εκπαιδευτικός να κάνει με το Book Creator και το Wakelet!

16:00 – 17:00

Σαμαντά Αγγελική, Λεύκος Ιωάννης, Μητσιάκη Μαρία, Η έννοια του όγκου μέσα από δραστηριότητες που αξιοποιούν το Εικονογραφημένο Λεξικό Φυσικής για το Σχολείο - ΕΛεΦυΣ.

Οι μαθητές δημοτικού καθώς και των πρώτων τάξεων γυμνασίου πολλές φορές εμφανίζουν εναλλακτικές ιδέες σχετικά με τον έννοια του όγκου. Για να αποφευχθούν αυτές οι εναλλακτικές ιδέες- παρανοήσεις, οι εκπαιδευτικοί σχεδιάζουν διδασκαλίες εντάσσοντας τα κατάλληλα πειράματα ή και εκπαιδευτικά εργαλεία. Για αυτή την περίπτωση, χρήσιμο εργαλείο αποτελεί το διαδικτυακό Εικονογραφημένο Λεξικό Φυσικής για το Σχολείο- ΕΛεΦυΣ πάνω στο οποίο μπορούν να στηριχθούν πολλές εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Στο συγκεκριμένο διαδικτυακό εργαστήριο, οι συμμετέχοντες πρόκειται να ακολουθήσουν ειδικά σχεδιασμένο φύλλο εργασίας με δραστηριότητες σχετικά με την έννοια του όγκου οι οποίες βασίζονται στο αντίστοιχο λήμμα του ΕΛεΦυΣ.

Αίθουσα 2

13:00 – 14:00

Μαρία Βασιλοπούλου, Ναταλία Τζίτζη, Ανδρέας Γαλανός, Σοφία Κουζούλη, (Σχεδόν) όλα όσα θα θέλατε να γνωρίζετε για το eTwinning. Ερωτήσεις/Απορίες σχετικά με τη δράση: https://forms.gle/9LpdxMdew7uXyfUdA

Εργαστήριο Κυριακής 19/02/2023

09:00 – 10:30

Δανάη Μανδραβέλη, Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, «Νέο εκπαιδευτικό υλικό για την ασφάλεια στο διαδίκτυο για Νηπιαγωγεία»

Τα Εργαστήρια (workshops) θα διεξάγονται σε ηλεκτρονικές αίθουσες webex, των οποίων η διεύθυνση θα κοινοποιηθεί μόνο σε όσους/όσες εγγραφούν στη σχετική ηλεκτρονική φόρμα https://courses.etwinning.gr/survey/index.php/179318 

Pin It

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.