Δράση διαδικτυακών μαθημάτων (online lessons)
Contact Seminars
Σεμινάρια Εξεύρεσης Συνεργατών
eTwinning PDW
Εργαστήρια Επαγγελματικής Ανάπτυξης
eTwinning events
Ενημερωτικές Ημερίδες Πρεσβευτών

1o Ευρωπαϊκό Βραβείο eTwinning στην κατηγορία "4-11 ετών" και Bραβείο για το καλύτερο έργο eTwinning της χρονιάς (overall prize 2014)


Σχολείο: 32ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών

Εκπαιδευτικός: Ράνια Μπεκίρη (ΠΕ06)

Συνεργαζόμενo σχολείο: Szkoła Podstawowa nr 4 w Zambrowie (Πολωνία)

Καρτέλα έργου: 82576


Περιγραφή: Το LYPS στοχεύει στην ανακάλυψη και ενίσχυση των ταλέντων των μαθητών. Οκτώ διεθνείς ομάδες που αποτελούνται από μαθητές (9-11 χρονών) 5 σχολείων (Ελλάδα, Πολωνία, Ιταλία και Ρουμανία) συναγωνίζονται σε δραστηριότητες διαφορετικών θεμάτων (ΤΠΕ, Φυσικά, Μαθηματικά, Μουσική, Ιστορία, Γλώσσα, Φ.Α., Εικαστικά). Κάθε ομάδα συντονίζεται από ένα μέντορα/εκπαιδευτικό που επικοινωνεί με τα μέλη της ομάδας του μέσω του Φόρουμ. Οι ομάδες βαθμολογούνται για κάθε θέμα και ανακηρύσσονται οι Leaders μαθητές των ομάδων. Οι ομάδες έχουν ονόματα αστεριών και δημιουργούν Voicethread παρουσιάσεις τους, glogs με στοιχεία των αστεριών, ένα νέο αστερισμό με τα 8 αστέρια τους , και 8 φανταστικούς πλανήτες και εξωγήινους μαζί με ζώα. Περιγράφουν τη ζωή σε αυτούς τους πλανήτες και ζωγραφίζουν online ένα τοπίο τους. Δημιουργούν μία μπάντα και τον ύμνο των πλανητών. Λύνουν μαθηματικά προβλήματα σχετικά με τα αστέρια τους και φτιάχνουν αστέρια και πλανήτες, γράφουν θρύλους για τον νέο αστερισμό και φτιάχνουν Fakebook με ιστορικά πρόσωπα!


Twinspace: http://new-twinspace.etwinning.net/web/p82576/welcome


Links:


Οι μαθητές εργάστηκαν σε διεθνείς ομάδες με μέντορα εκπαιδευτικό άλλου σχολείου και μέλη παιδιά άλλων σχολείων. Αυτή η επικοινωνία και συνεργασία ήταν η πρώτη τους εμπειρία online μάθησης. Τα τελικά προϊόντα ήταν πάντα αποτέλεσμα συλλογικής και εξ αποστάσεως συνεργασίας.

Ο συναγωνισμός ανάμεσα στις ομάδες και η ανακήρυξη μαθητών σε Leaders για τα διαφορετικά θέματα οδήγησε σε ενεργή συμμετοχή τους ενώ τα διαφορετικά θέματα συντέλεσαν στην δραστηριοποίηση όλων των μαθητών. Έζησαν στον κόσμο του Διαστήματος καθώς μελέτησαν τον χάρτη, έψαξαν αστέρια για το όνομά τους, βρήκαν στοιχεία, σχεδίασαν νέο αστερισμό, έφτιαξαν νέους πλανήτες, περιέγραψαν και ζωγράφισαν τη ζωή με εξωγήινους και περίεργα ζώα, μπάντα και εθνικό Ύμνο. Δημιούργησαν θρύλους, έφτιαξαν γεωμετρικά σχέδια αστεριών και δημιούργησαν Fakebook με ιστορικά πρόσωπα. Όλα αυτά μέσα από ψηφοφορίες για να επιλέξουν τα καλύτερα της κάθε ομάδας. Τα κουίζ στο τέλος του κάθε θέματος ερευνούσαν τις γνώσεις που πήραν αλλά και δίδασκαν ταυτόχρονα.

Οι δραστηριότητες είχαν σχέση με διαφορετικά μαθήματα. Οι μαθητές χρησιμοποίησαν τις γνώσεις τους στα μαθηματικά για να λύσουν τα προβλήματα ενώ έμαθαν πολλά για το Διάστημα. Στα Εικαστικά έφτιαξαν πλανήτες και σχεδίασαν αστερισμούς. Βελτίωσαν τις γνώσεις των ΤΠΕ μέσα από πολλές δραστηριότητες αλλά και μέσα από την επικοινωνία. Εφάρμοσαν τις μουσικές τους γνώσεις μέσα από την σύνθεση των Ύμνων των πλανητών και τη δημιουργία της μπάντας. Στην Φ.Α. έκαναν ασκήσεις ενώ οι χορογραφίες τους οδήγησαν σε ένα κοινό χορευτικό βίντεο για κάθε ομάδα. Απέκτησαν γνώσεις για την Ιστορία μέσα από τη δημιουργία των Fakebook. Πρωταρχικό ρόλο έπαιξε το πρόγραμμα στη διδασκαλία των αγγλικών. Έγραψαν θρύλους, περιέγραψαν τη ζωή σε άλλους πλανήτες, έγραψαν ευχές και τα σχόλια στο Fakebook. Η χρήση της αγγλικής γλώσσας ήταν απαραίτητη για τη συνεννόηση με τους μέντορες και τα άλλα μέλη και έτσι οι μαθητές έγραψαν αμέτρητα μηνύματα που οδήγησαν στις αποφάσεις της κάθε ομάδας.

Στο σχολείο υπήρχε ειδικός πίνακας με τις εργασίες για να βλέπουν οι άλλοι μαθητές και εκπαιδευτικοί. 

Η συνεργασία των σχολείων έγινε μέσα από το Twinspace και το Student Corner. Για κάθε δραστηριότητα ο μέντορας ενημέρωνε τα μέλη της ομάδας του μέσα από το Φόρουμ ή και με emails και συντόνιζε την εργασία τους. Με απαντήσεις τα μέλη πρότειναν ιδέες στις εργασίες, ψήφιζαν για την ομάδα τους (όνομα, σχέδια, logo, όργανα, motto, κείμενα, κλπ), ενημέρωναν για τις εργασίες που έκαναν και δημοσίευαν και αναλάμβαναν εργασίες. Στο τέλος κάθε θέματος ο μέντορας επέλεγε το πιο δραστήριο μέλος για Leader και όλοι οι Leaders παρουσιάζονταν στο Hall of Fame ενώ γίνονταν pupil administrators. Για κάθε θέμα διαφορετικό σχολείο ήταν υπεύθυνο για την περιγραφή των δραστηριοτήτων και άλλο σχολείο ήταν υπεύθυνο για την βαθμολόγηση των ομάδων. Η συνεργασία των μελών των ομάδων και η συλλογική δημιουργία των προϊόντων ήταν καθοριστικός παράγοντας σε αυτή τη βαθμολόγηση.

Οι μαθητές εργάστηκαν πάνω σε πολλά Web tools για την εφαρμογή του προγράμματος: Voki (παρουσίαση μαθητών), MyTribe101 (coat of arms, motto της ομάδας), Wordle / ImafeChef (χαρακτηριστικά μελών), SkyMap/Sky-Map (τα αστέρια και οι αστερισμοί), GlogsterEdu (συλλογή πληροφοριών για τα αστέρια – Χριστουγεννιάτικη παρουσίαση) VoiceThread (παρουσίαση μπάντας και οργάνων), Colorillo (κοινή online ζωγραφική), BuildYourWildSelf (δημιουργία εξωγήινων), Lino (περιγραφή ζωής σε άλλους πλανήτες), Noteflight (σύνθεση μουσικού ύμνου), Fakebook (προφίλ ιστορικού προσώπου), Mixbook (παρουσίαση ζώων), AnswerGarden (επιλογή ονόματος μασκότ), Polldaddy / SurveyMonkey (ψηφοφορίες), PicasaWebAlbums (photo project) Padlet / Wallwisher (ευχές σε πεφταστέρι), ProProfs (κουίζ), GoAnimate (αξιολόγηση προγράμματος). Επίσης έμαθαν να γράφουν σχόλια και να απαντούν σε δημοσιεύσεις, να δημοσιεύουν φωτογραφίες και εργασίες τους, να αξιολογούν εργασίες άλλων, να στέλνουν μηνύματα και γενικά να χειρίζονται το Twinspace με ευχέρεια. Έτσι ανέπτυξαν τις ικανότητές τους στις ΤΠΕ μέσα από πραγματικές δραστηριότητες και με πραγματικό ακροατήριο.

Σε αυτό το πρόγραμμα οι μαθητές ασχολήθηκαν με διαφορετικά ενδιαφέροντα, ανακάλυψαν τα ταλέντα τους και απέκτησαν γνώσεις στη Φυσική, ΤΠΕ, Μαθηματικά, Ιστορία, Αγγλικά, Μουσική, Τέχνη και Φυσική Αγωγή. Δουλεύοντας σε ομάδες χρησιμοποίησαν την αγγλική γλώσσα, χειρίστηκαν web tools και επικοινώνησαν με άλλους μαθητές, κάτι που αύξησε το ενδιαφέρον τους. Έκαναν πρωτόγνωρες δραστηριότητες αναλαμβάνοντας την ευθύνη για το έργο τους στο ασφαλές περιβάλλον της ομάδας. Τα θέματα ήταν πολύ ενδιαφέροντα και δεν υπήρξε κανένας αδιάφορος μαθητής. Έτσι όλοι ένιωσαν χρήσιμοι και ικανοί δείχνοντας το πάθος τους και αποδεικνύοντας την ικανότητά τους. Αυτό οδηγεί στην αυτοεκτίμηση και στην αποδοχή τους από τους άλλους, κάτι που αποτελεί στόχο της εκπαίδευσης. Η ύπαρξη των διεθνών ομάδων οδήγησε στη συνεργασία παιδιών και εκπαιδευτικών από διαφορετικά χώρες με online επικοινωνία, κάτι που αποτελεί το νέο βήμα της εκπαιδευτικής θεωρίας. Για τους εκπαιδευτικούς ήταν μία νέα εμπειρία και αυτή η virtual ομάδα ήταν ένα πολύ πετυχημένο πείραμα!


Pin It

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.