Δράση διαδικτυακών μαθημάτων (online lessons)
Contact Seminars
Σεμινάρια Εξεύρεσης Συνεργατών
eTwinning PDW
Εργαστήρια Επαγγελματικής Ανάπτυξης
eTwinning events
Ενημερωτικές Ημερίδες Πρεσβευτών

1o Ευρωπαϊκό Βραβείο eTwinning στην ειδική κατηγορία "Γερμανική Γλώσσα"


Σχολείο: Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Εκπαιδευτικός: Μαρία Χατζηγιώσση (ΠΕ07)

Συνεργαζόμενo σχολείο: Ensemble scolaire Saint-Gabriel (Γαλλία) - Gimnazjum nr 11 Częstochowa (Πολωνία)

Καρτέλα έργου: 59256


Περιγραφή: Στόχος μας να γνωρίσουν οι μαθητές πολιτιστικά και πολιτισμικά στοιχεία από τις τρεις χώρες-συνεργάτες (Πολωνία-Γαλλία-Έλλαδα) με γέφυρα τη γερμανική γλώσσα ως κοινή γλώσσα επικοινωνίας. Οι μαθητές ασχολήθηκαν με θέματα όπως: το σχολείο, τους καθηγητές τους, το σχολικό πρόγραμμα, τα μαθήματα, τα προβλήματα στο σχολείο, τα χόμπι και τα ενδιαφέροντα τους στον αθλητισμό, τη μουσική και τη μαγειρική, την πόλη τους, τις γιορτές, τα ήθη και τα έθιμα. Κάνοντας χρήση των ΤΠΕ και των Web 2.0 εκπόνησαν πολλές εργασίες, τις οποίες δημοσίευαν στην κοινή πλατφόρμα twinspace, με στόχο την ανταλλαγή πληροφοριών και τη γνωριμία μεταξύ τους. Έτσι μπόρεσαν να γνωριστούν με τους συνεργάτες τους, να συγκρίνουν τις χώρες και τις συνήθειες τους, να ξεπεράσουν στερεότυπα και να συνάψουν φιλίες μεταξύ τους. Ακόμα η χρήση του chat και του skype και η χρήση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου βοήθησε στην καλλιέργεια της επικοινωνιακής ικανότητας στη ξένη γλώσσα.


Twinspace: http://new-twinspace.etwinning.net/web/p59256/welcome


Links:


Το πρόγραμμα έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές να ανταλλάξουν πληροφορίες για τον κόσμο τους, να γνωρίσουν τη διαφορετικότητα και την ιδιαιτερότητα των λαών, να ξεπεράσουν τυχόν στερεότυπα και να συνάψουν ουσιαστικές σχέσεις φιλίας μεταξύ τους. Ακόμα έδωσε στο μάθημα των γερμανικών μία άλλη διάσταση πέρα από τα στενά όρια του βιβλίου και τη κλειστή κοινωνία της σχολικής τάξης.

Τα θέματα που επεξεργαστήκαμε τα επέλεξαν αρχικά οι μαθητές κάθε ομάδας και στη συνέχεια συνεργαστήκαμε μέσω εργαλείων επικοινωνίας skype, oovoo, chat και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και οργανώσαμε τα βήματα του προγράμματος. Η θεματολογία μας προσαρμόστηκε και στη διδακτέα ύλη του βιβλίου μας, η οποία είναι σχεδόν ίδια και στις άλλες χώρες στο επίπεδο του Γυμνασίου. Έτσι μπορέσαμε να κάνουμε εργασίες χρησιμοποιώντας τη κοινή θεματολογία, άλλα και το λεξιλόγιο και τη γραμματική της διδακτέας ύλης.

Αρχικά συνεργαστήκαμε για να συναποφασίσουμε τη θεματολογία και να φτιάξουμε το οργανόγραμμα του έργου ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των μαθητών. Η πλατφόρμα του twinspace αποτέλεσε επίσης μέσο συνεργασίας που ένωνε τους μαθητές από τις τρεις χώρες. Έτσι οι μαθητές έβλεπαν τι έκαναν οι συμμαθητές τους στην πλατφόρμα και αντάλλασσαν ιδέες και πληροφορίες. Ακόμα έγιναν εργασίες που δουλεύονταν από κοινού στο πρόγραμμα prezi και στο movie maker (κοινό βιβλίο συνταγών, ταινίες για τις πόλεις μας, την παρουσίαση του προγράμματος, κα). Η τηλεδιάσκεψη αποτέλεσε επίσης μέσο επικοινωνίας των μαθητών και τρόπο συζήτησης των εκπαιδευτικών για την πορεία και τη συνέχεια του έργου. Οι μαθητές συμμετείχαν με μεγάλο ενδιαφέρον σε όλες τις εργασίες είτε γίνονταν ομαδικά είτε ατομικά. Η αίσθηση ότι ανήκουν σε μια μεγάλη ευρωπαϊκή παρέα τους κινούσε το ενδιαφέρον και δούλευαν με μεγαλύτερα κίνητρα από ότι μέσα στα κλειστά πλαίσια της τάξης.

Η δημιουργική χρήση των ΤΠΕ ήταν καθοριστική στη δημιουργία εργασιών, με τα λογισμικά PowerPoint, το Microsoft picture manager, το Word, αλλά και η χρήση των εργαλειών Web 2.0: glogster, prezi, wordle, toondoo, movie maker, kizoa, flickr, picknick και άλλα για τη δημιουργία αφισών, ταινιών, animation, puzzle με φωτογραφίες και τέλος για την πλοήγηση στο διαδίκτυο προς εύρεση πληροφοριών, στη διεξαγωγή της τηλεδιάσκεψης μέσω του χώρου του chat, skype, oovoo, στην ανταλλαγή ηλεκτρονικών μηνυμάτων μέσω της δυνατότητας του twinspace-email. Η χρήση όλων αυτών των εργαλείων των ΤΠΕ βοήθησαν στην διεξαγωγή του έργου, στη δημιουργική παραγωγή εργασιών και στην επικοινωνία μεταξύ των μαθητών. Τέλος βοήθησε τη συνεργατική μάθηση, αλλά και την αυτονομία του μαθητή.

Τα οφέλη για τους μαθητές είναι ποικίλα: παιδαγωγικά, εκπαιδευτικά, πολιτιστικά, πολιτισμικά: Οι μαθητές από τις χώρες συνεταίρους έμαθαν να ξεπερνούν τα στερεότυπα που κυριαρχούν για τους διάφορους λαούς, να αποδέχονται τη διαφορετικότητα των λαών, να γνωρίζουν όχι μόνο τους ξένους λαούς, άλλα να αναγνωρίζουν ή να συνειδητοποιούν καλύτερα τα πολιτιστικά και πολιτισμικά στοιχεία του δικού τους λαού. 


Pin It

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.