Δράση διαδικτυακών μαθημάτων (online lessons)
Contact Seminars
Σεμινάρια Εξεύρεσης Συνεργατών
eTwinning PDW
Εργαστήρια Επαγγελματικής Ανάπτυξης
eTwinning events
Ενημερωτικές Ημερίδες Πρεσβευτών

1o Ευρωπαϊκό Βραβείο eTwinning στην ειδική κατηγορία " Marie Skłodowska Curie"


Σχολείο: 5ο Λύκειο Βέροιας

Εκπαιδευτικοί: Ελένη Κωστοπούλου, Μιλτιάδης Λεοντάκης (ΠΕ04.01)

Συνεργαζόμενα σχολεία:xxx (Χώρα)

Καρτέλα έργου: 54756


Περιγραφή: Οι αστρονόμοι δεν είναι οι μόνοι που ενδιαφέρονται  για το φεγγάρι. Αυτό το έργο θα συνδυάσει επιστημονικές μετρήσεις ή παρατηρήσεις με ποιήματα, τραγούδια, παραδόσεις, δοξασίες όλα σχετικά με τη Σελήνη. Θεατρικά έργα, τραγούδια, ποιήματα, καλλιτεχνικές φωτογραφίες θα ταξιδέψουν τους μαθητές και θα τους εμπνεύσουν, όπως έχει το φεγγάρι σε τόσους καλλιτέχνες στο παρελθόν. Είναι ένα έργο αστρονομίας σχετικά με την παρατήρηση της Σελήνης. Συνδυάζει τις επιστημονικές παρατηρήσεις και μετρήσεις με την έρευνα και μελέτη ευρωπαϊκών τοπικών παραδόσεων και δοξασιών σχετικά με το φεγγάρι. Οι μαθητές χρησιμοποιούν απλά μαθηματικά για (για τη μέτρηση των κρατήρων, την απόσταση Γης και Σελήνης, το μέγεθος του φεγγαριού). Αναπτύσσουν επιστημονική προσέγγιση (παρατήρηση, υπόθεση, πείραμα, συμπέρασμα) και αποκτούν ενδιαφέρον για την επιστήμη της Φυσικής και της Αστρονομίας. Οι μαθητές αναπτύσσουν τις δεξιότητες της αγγλικής γλώσσας διότι είναι το μέσο επικοινωνίας. Επίσης,οι μαθητές αναπτύσσουν την καλλιτεχνική τους έκφραση δημιουργώντας σύντομα βίντεο βασισμένα στις παραδόσεις των άλλων χωρών για το φεγγάρι. Με τη βοήθεια των ΤΠΕ ενημερώνουν τους συνεργάτες τους για τραγούδια, ποιήματα, παροιμίες της χώρας τους για το φεγγάρι αλλά και μαθαίνουν για τραγούδια, ποιήματα, παροιμίες των άλλων χωρών


Twinspace: http://new-twinspace.etwinning.net/web/p54756/welcome


Σχεδιασμός του έργου: http://www.mindmeister.com/maps/show/100385482?view=changes

Τηλεδιάσκεψη https://vox.arnes.si/p3i6w8ap9nh/


Το έργο επιδεικνύει μια καινοτόμο προσέγγιση στη διδασκαλία της Φυσικής/Αστρονομίας και της Αγγλικής γλώσσας. Αρχικά, οργανώσαμε διαγωνισμό δημιουργίας λογότυπου για το έργο, συστηθήκαμε, μιλήσαμε στα αγγλικά για τις παραδόσεις, ποιήματα, τα τραγούδια για το φεγγάρι. Τραγουδήσαμε το φεγγάρι και μεταφέραμε στοιχεία του πολιτισμού μας και της κουλτούρας μας στους συνεργάτες.

Κάναμε chatting με το πολωνικό σχολείο στο chatroom του twinspace, στα αγγλικά, αναπτύσσοντας δεξιότητες κατανόησης κειμένου και γραφής. Οι μαθητές παρατήρησαν το φεγγάρι με το τηλεσκόπιο, το φωτογράφησαν μέσω τηλεσκοπίου με ψηφιακή φωτογραφική μηχανή και με web camera. Τις βραδιές παρατήρησης της Σελήνης , είδαν τους κρατήρες και τις θάλασσες της Σελήνης . Στο μάθημα της Αστρονομίας μελέτησαν τους κρατήρες, υπολογίζοντας τη διάμετρο και το βάθος τους χρησιμοποιώντας απλά μαθηματικά. Συνεργαστήκαμε με το γαλλικό Σχολείο και εκτελέσαμε ταυτόχρονη παρατήρηση της Σελήνης , μπορέσαμε με τη μέθοδο της Σεληνιακής παράλλαξης να μετρήσουμε με σχετική ακρίβεια την απόσταση Γης-Σελήνης.

Το έργο ενσωματώθηκε στο μάθημα της Αστρονομίας και στο μάθημα των αγγλικών. Οι παρατηρήσεις και οι μετρήσεις των κρατήρων της Σελήνης έγιναν στα πλαίσια των μαθημάτων Αστρονομίας. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος των αγγλικών έγινε η προετοιμασία μαθητών και εκπαιδευτικών για την τηλεδιασκέψη και το chatting ( γλώσσα επικοινωνίας τα αγγλικά), έγιναν μεταφράσεις των παροιμιών, των δοξασιών κι του τραγουδιού για το φεγγάρι.

Σίγουρα το έργο υποστηρίχθηκε σωστά από όλους τους συνεργάτες και αυτό διαφαίνεται από τα αποτελέσματα του τα οποία έδωσαν μια ευρωπαϊκή διάσταση στα σχολικό πρόγραμμα, ιδιαίτερα στα μαθήματα της αστρονομίας και αγγλικών. Ο σχεδιασμός του έργου από τους ιδρυτές ήταν σαφής και χωρίς αμφιβολία μπορεί να συνεχισθεί η ιδέα του έργου για πολλά χρόνια και από σχολεία/συνεργάτες πολλών χωρών έτσι ώστε να έχουμε πολυετή επιστημονική συνεργασία σχολείων από διαφορετικές χώρες της Ευρώπης.

Η σύμπραξη των συνεργαζόμενων σχολείων , μαθητών και εκπαιδευτικών υπήρξε άριστη και άκρως εποικοδομητική σε εκπαιδευτικό και προσωπικό επίπεδο. Αφού συστηθήκαμε, αποφασίσαμε για το χρονοδιάγραμμα των δραστηριοτήτων του έργου. Δημιουργήσαμε φακέλους για το διαμοιρασμό της δουλειάς μας έτσι όλοι οι συνεργάτες μπορούσαν να το χρησιμοποιούν στο μάθημα τους. Οι μαθητές έμαθαν να δουλεύουν και να συνεργάζονται σαν μια ομάδα. Έμαθαν να διαχέουν τις πληροφορίες από την έρευνά τους και υπήρξε αλληλεπίδραση μεταξύ τους. Οι εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν σε επιστημονικό επίπεδο και βοήθησαν ο ένας τον άλλο όταν υπήρχε πρόβλημα

Γενικά η χρήση των ΤΠΕ κατά τη διάρκεια του έργου υπήρξε δημιουργική. Η τηλεδιάσκεψη και το chatting προκάλεσαν ενθουσιασμό και γλυκιά προσμονή στους μαθητές για συναντήσεις on line, ανταλλαγή απόψεων και διαμοιρασμό ιδεών στην αγγλική γλώσσα. Για την τηλεδιάσκεψη χρησιμοποιήθηκε ο ηλεκτρονικός χώρος που δημιούργησε το σλοβένικο σχολείο και για το chatting το chatroom του twinspace. Επίσης χρησιμοποιήθηκαν digital camera και και camera για φωτογράφηση της Σελήνης μέσα από το τηλεσκόπιο, το twinspace για φόρτωση αρχείων και επικοινωνία, εργαλεία του office για τις εργασίες, και το Skype για ατελείωτες ώρες συζητήσεων μεταξύ των συνεργατών- εκπαιδευτικών για την επίτευξη των στόχων του έργου, για εξεύρεση λύσεων όσο αφορά στα προβλήματα στο τρόπο και διαδικασία ολοκλήρωσης του έργου.

Τα οφέλη από τη συνεργασία αυτή ήταν πολλά. Οι μαθητές έμαθαν με βιωματικό τρόπο αστρονομία/φυσική και διδάχθηκαν αγγλικά. Αντιλήφθηκαν τη σπουδαιότητα της επιστημονικής συνεργασίας μεταξύ μαθητών και χωρών. Η επαφή με μαθητές άλλων χώρων ανέπτυξε τις κοινωνικές τους δεξιότητες και την κοινωνικοποίηση τους . Οι εκπαιδευτικοί ενσωμάτωσαν τις ΤΠΕ στο μάθημά τους, αντάλλαξαν εκπαιδευτικές απόψεις πάνω σε επιστημονικά θέματα, έκαναν το μάθημα τους πιο ελκυστικό, καινοτόμο διότι συνεργάστηκαν με άλλους ευρωπαίους εκπαιδευτικούς και διαμοιράστηκαν αυθεντικό υλικό διδασκαλίας και εκπαιδευτικές μεθόδους Βελτίωσαν τις δεξιότητες τους στις ΤΠΕ και διδάχθηκαν από τους συνεργάτες τους οι οποίοι ήταν καλύτεροι στη χρήση των ΤΠΕ.


Pin It

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.