Δράση διαδικτυακών μαθημάτων (online lessons)
Contact Seminars
Σεμινάρια Εξεύρεσης Συνεργατών
eTwinning PDW
Εργαστήρια Επαγγελματικής Ανάπτυξης
eTwinning events
Ενημερωτικές Ημερίδες Πρεσβευτών
Συνοπτική περιγραφή έργου:*
To eTwinning πρόγραμμα E-waste recycling and systematic management of ewaste δημιουργήθηκε από τα σχολεία  1ο Γενικό Λύκειο Θεσσαλονίκης και Escola Secundária de Loulé (Portugal), Πορτογαλία. . Στο πλαίσιο αυτής της δράσης δημιουργήθηκε μία δίγλωσση ιστοσελίδα (Ελληνικά Πορτογαλικά) σχετικά με τη διαχείριση και Α.Η.Η.Ε., με σκοπό την ενημέρωση, ευαισθητοποίηση των μαθητών, των διδασκόντων και του ευρύτερου κοινού. Τέλος θα γίνουν προτάσεις για τη διδακτική αξιοποίηση της ιστοσελίδας στα πλαίσια τόσο της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης όσο και διαθεματικά. ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ: E-waste ΑΗΗΕ , ΑΠΟΒΛΗΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙ∆ΕΥΣΗ, ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ. 5R
Συνοπτική περιγραφή έργου_en:*
The eTwinning project E-waste recycling and systematic management of ewaste created by the schools: 1 GEL of  Thessaloniki and High School Escola Secundária de Loulé (Portugal), Portugal. . In this action created a bilingual website (Greek Portuguese) on the management of WEEE, and in order to raise public environmental awareness of students, teachers and the general public. Finally we make suggestions for teaching use of the website in both environmental education and also interdisciplinary.
KEYWORDS: E-waste, systematic management of E-waste, E-waste recycling, WEEE WASTE ELECTRICAL ELECTRONIC EQUIPMENT, ENVIRONMENTAL EDUCATION, SCHOOL SITES. 5R
 
 
      
 Στόχοι:*
Οι διδακτικοί στόχοι είναι οι εκπαιδευτικοί και μαθητές να εξοικειωθούν με το νέο περιβάλλον , οι μαθητές να γνωριστούν μεταξύ τους. Μετά το τέλος των παρουσιάσεων των μέσων επικοινωνίας και του λογισμικού ενθαρρύνονται οι μαθητές να κάνουν διάλογο για το θέμα τους μεταξύ τους.
Οι επόμενοι στόχοι σχετίζονται με τη συγκεκριμένη ιστοσελίδας και είναι :
α) ενημερωση σχετικά με τη συστηματική συλλογή των Αποβλήτων Ηλεκτρικού και Ηλεκτρονικού Εξοπλισμού (ΑΗΗΕ), για την αδρανοποίηση κάποιων υλικών, όσο και για την επαναχρησιμοποίηση κάποιων άλλων.
 β) H συνειδητοποίηση της αξίας της επαναχρησιμοποίησης υλικών τόσο για τη μείωση του όγκου των απορριμμάτων, όσο και για τη μείωση της μόλυνσης του περιβάλλοντος.
γ) Η ενημέρωση για την ισχύουσα κατάσταση στην Ευρωπαϊκή Ένωση και ειδικότερα στην περιφέρεια η χώρα του κάθε ιδρύματος.
 δ) ότι αυτό το πρόγραμμά είναι μια δράση για τη βιώσιμη ανάπτυξη
ε) Η ανάπτυξη διεπιστημονικού εκπαιδευτικού υλικού (για τη συστηματική διαχείριση των Α.Η.Η.Ε. με αποτελεσματική εφαρμογή των γλωσσικών δεξιοτήτων) στο επίπεδο του λυκείου.
 
Παιδαγωγική Αξία: *
Η τεχνολογία δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως ένα ουδέτερο μέσο διδασκαλίας, αλλά θα πρέπει να εντάσσεται σε ένα πολιτισμικό και κοινωνικό περιβαλλοντικό και πλαίσιο
 
Παιδαγωγική χρήση των εργαλείων ΤΠΕ: *
Αξιοποίηση των σημείων τομής μεταξύ εκπαίδευσης, πολιτισμού, εργασίας, ψυχαγωγίας.
Αξιοποιώντας τις ΤΠΕ ως γνωστικό εργαλείο, το προτεινόμενο παιδαγωγικό
πλαίσιο στηρίζεται σε πέντε βασικούς άξονες (Anastasiades, 2009):
στη διαθεματική προσέγγιση, στις θεωρίες οικοδόμησης της γνώσης και ιδιαίτερα στις αρχές του κοινωνικού εποικοδομισμού, στην αξιοποίηση της μεθόδου project, στις αρχές εξ αποστάσεως εκπαίδευσης της ADEC, και τέλος στη μεθοδολογία αξιολόγησης.
 
Anastasiades, P. (2009). Interactive Videoconferencing and Collaborative Distance Learning for Κ-12 Students and Teachers: Theory and Practice. NY: Nova Science Publishers, Inc
   
Διαδικασία εργασιών:*
Α) Οι διδακτικοί στόχοι του πρώτου σταδίου είναι οι εκπαιδευτικοί και μαθητές να εξοικειωθούν με το νέο περιβάλλον , οι μαθητές να γνωριστούν μεταξύ τους. Μετά το τέλος των παρουσιάσεων των μέσων επικοινωνίας και του λογισμικού ενθαρρύνονται οι μαθητές να κάνουν διάλογο για το θέμα τους μεταξύ τους. Στο δεύτερο στάδιο οι μαθητές σε ομάδες επιχειρούν μια πρώτη διαθεματική προσέγγιση του θέματος που επέλεξαν επιμερίζοντας το σε υποενότητες. Στόχος διαθεματική προσέγγιση της γνώσης. Στο τρίτο στάδιο οι μαθητές χωριστήκαν σε ομάδες καθορίζοντας την υποενότητα με την οποία επιθυμούν θα ασχοληθούν. ομάδες της τοπικής και της απομακρυσμένης τάξης συνεργάζονται μέσω τηλεδιάσκεψης. Στο τέταρτο στάδιο υλοποιείται τηλεδιάσκεψη κατά την οποία οι μαθητές παρουσιάζουν τα αποτελέσματα των εργασιών που είναι :
  • ανάπτυξη περιεχομένου για τη δημιουργία ιστοσελίδας με πολύγλωσσο  εκπαιδευτικό υλικό για την ανακύκλωση των Α.Η.Η.Ε.
  • εκπαιδευτικό  διεπιστημονικό υλικό με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής για την ανακύκλωση των Α.Η.Η.Ε
Β) Η μεθοδολογία που ακολουθείται περιλαμβάνει τα ακόλουθα στάδια:
1 Μελετώντας και μαθαίνοντας για τα ΑΗΗΕ : Γλωσσικές δεξιότητες Παιδαγωγική : Ενεργός ανάγνωση. Προετοιμασία - οδηγίες (ΕΙΣΗΓΗΣΗ-μαθήματα σε τάξη)
 2 Information and Communication Technology στην Διδασκαλία και τη μάθηση (ΕΙΣΗΓΗΣΗ)
3 Κριτήρια και επιλογή κατάλληλων ιστοχώρων (Πλοήγηση κατά ομάδες.)
4 Δραστηριότητες Η ποικιλία των τρόπων στην οποία οι μαθητές μπορούν να εργαστούν με το υλικό από τις ηλεκτρονικές πηγές. Δημιουργία ΙΣΤΟΧΩΡΟΥ Απόφαση για το είδος του εκπαιδευτικού υλικού που θα προκύψει. (Συνεργατικές δραστηριότητες)
5. Δημιουργία υλικού (Συνεργατικές δραστηριότητες)
6.Χρησιμοποιούμενα μέσα: Χρήση του TwinSpace ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΑΙ ΑΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
 
Προγράμματα: Messenger, Skype, TeamViewer, email
Προγράμματα Κατασκευής Ιστοσελίδων : Dreamweaver, FrontPage
Επεξεργασίας Εικόνων : Photoshop.
Η διάρκεια του έργου προδιαγράφηκε αρχικά για 6 μήνες, αλλά ελπίζουμε να συνεχιστεί περιλαμβάνοντας  και άλλες χώρες έτσι ώστε να είναι η σελίδα πολύ-γλωσσική αλλά και η συμμετοχή καθολική.
Αξιολόγηση: *
Με ποσοτικό τρόπο μετρούμε την επισκεψημότητα της σελίδας με μετρητή που τοποθετήθηκε από το Μάρτιο. Την 1 Αυγούστου έχουμε 2.300 επισκέψεις από 18 χώρες.
Σκοπεύουμε να καταγράψουμε την αλλαγή της στάσης (ερωτηματολόγιο) των νέων πολιτών μετά την επίσκεψη στην ιστοσελίδα.
Αντίκτυπος: *
Η παρουσίαση σε όλο το σχολείο λειτούργησε σε πνεύμα αποδοχής από τους υπόλοιπους μαθητές. Παρευρέθηκαν υπεύθυνοι περιβαλλοντικής εκπαίδευση και γονείς. Κρίνεται θετική η άμεση συμμετοχή του σχολείου σε πρόγραμμα AHHE (κάδος ανακύκλωσης Α.Ε.στο σχολείο)
Τι αποκομίσατε:*
α) Η τεχνολογία δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως ένα ουδέτερο μέσο διδασκαλίας, αλλά θα πρέπει να εντάσσεται σε ένα πολιτισμικό και κοινωνικό περιβαλλοντικό και πλαίσιο
  
β) Την Ενεργή συμμετοχή όλων
Οι μαθητές συμμετέχουν ενεργά ως ξεχωριστά άτομα και ομάδες, ώστε να προάγουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους
Οι μαθητές συνεργάζονται για την εμπέδωση των παρεχόμενων γνώσεων, βελτίωση των δεξιοτήτων τους
 
Pin It

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.