Δράση διαδικτυακών μαθημάτων (online lessons)
Contact Seminars
Σεμινάρια Εξεύρεσης Συνεργατών
eTwinning PDW
Εργαστήρια Επαγγελματικής Ανάπτυξης
eTwinning events
Ενημερωτικές Ημερίδες Πρεσβευτών
Φωτογραφία της Σχολικής βιβλιοθήκης του Γυμνασίου Καβασίλων.
Τίτλος  έργου: Who is afraid of books?
Συνεργάτες: Ελένη Μαλιγκάνη (Γυμνάσιο Καβασίλων)
                   Renata Janosecova (Gymnasium Ceska Lipa)
 
Στα μέσα Σεπτεμβρίου προέκυψε η ιδέα μιας ετήσιας συνεργασίας μεταξύ της υπεύθυνης της Βιβλιοθήκης του Γυμνασίου Καβασίλων. Μαλιγκάνη Ελένης και του  τσέχικου Gymnasium Ceska Lipa. Renata Janosecova. διευρύνοντας την υπάρχουσα συνεργασία των δυο σχολείων σε επίπεδο διευθυντών. καθηγητών και παιδιών. Η επιθυμία μας να έρθουμε σε επαφή και να συγκρίνουμε την καθημερινότητά μας στον κοινό χώρο εργασίας μας υπήρξε το εφαλτήριο για την πρώτη επικοινωνία μας.
Σε ένα πρώτο επίπεδο ανταλλάξαμε μηνύματα  που μας έδωσαν  την ευκαιρία να γνωριστούμε. Παρουσιάσαμε τον εαυτό μας και τα ενδιαφέροντά μας. πράγμα το οποίο μας  εξασφάλισε μεγαλύτερη οικειότητα.
Ονομάσαμε το project Who is afraid of books?. παραφράζοντας το γνωστό θεατρικό τίτλο του Edward Albee για να αναδείξουμε και έναν ευρύτερο προβληματισμό μας. Είναι ενδιαφέρον να σκεφτούμε πάνω στους παράγοντες που απωθούν τον σύγχρονο νέο  από το βιβλίο και την εν γένει έντυπη πληροφορία και τον ωθούν αντίστροφα στην υπέρμετρη κατανάλωση τηλεοπτικού προϊόντος και computer games.
Στη διάρκεια του Οκτωβρίου καθορίσαμε ένα γενικό πλάνο εργασίας που αφορά:
  • στην έννοια και το ρόλο των Σχολικών Βιβλιοθηκών
  • στο ψυχολογικό προφίλ του παιδιού και του εφήβου
  • στη σχέση του παιδιού με το βιβλίο
  • στις προτάσεις για την ενίσχυση του διαβάσματος και
  • στην κατάθεση της δικής μας εμπειρίας.
Το Νοέμβριο. λοιπόν. ανταλλάξαμε ιδέες μας για το ρόλο της βιβλιοθήκης στη σχολική κοινότητα στις δυο διαφορετικές ευρωπαϊκές μας «γειτονιές». Στην τσέχικη πραγματικότητα. σπάνια οι μαθητές καταφεύγουν στη βιβλιοθήκη για να αναζητήσουν πληροφορίες. Τα βιβλία της υπάρχουσας συλλογής σε μεγάλο βαθμό είναι αναχρονιστικά και γίνονται προσπάθειες για να ανανεωθούν.
 
Παρόμοια σε μας. πολλοί μαθητές επισκέπτονται το χώρο την ώρα του διαλείμματος. ξεφυλλίζουν βιβλία. περιοδικά και τον τοπικό τύπο. ελάχιστοι όμως συγκριτικά θα αποφασίσουν να δανειστούν ένα τεκμήριο. Μεγαλύτερη προτίμηση δείχνουν βέβαια για τη λογοτεχνία.
 
Η συλλογή βιβλίων της Ceska Lipa είναι μεγαλύτερη. περιλαμβάνει 7.000 αντίτυπα. με τη μερίδα του λέοντος να καταλαμβάνει η λογοτεχνία. και πολλά εξειδικευμένα βιβλία της βρίσκονται στις αίθουσες των αντίστοιχων μαθημάτων.
 
Η βιβλιοθήκη των Καβασίλων περιέχει γύρω στα 5.000 βιβλία (όπως περίπου κάθε Σχολική Βιβλιοθήκη στην Ελλάδα που δημιουργήθηκε με την ενέργεια 1.3.β και1.4.γ του ΕΠΕΑΕΚ). αλλά μεγαλύτερο ηλεκτρονικό εξοπλισμό (5 Η/Υ. TV. video και dvd player. digital projector. hi-fi system). Αυτό επιτρέπει συχνά στους συναδέλφους εκπαιδευτικούς να διοργανώνουν τα μαθήματά τους  σε αυτό το χώρο σε συνδυασμό με την προβολή ενός video. dvd ή cd-rom. Επίσης. χρησιμοποιείται το internet από το εκπαιδευτικό προσωπικό και τους μαθητές για άντληση πληροφοριών και ανταλλαγή e-mails.
 
Ένα κοινό σημείο και στις δυο βιβλιοθήκες είναι το ωράριο εργασίας μας με βάση το γεγονός ότι ο χώρος της βιβλιοθήκης είναι καθημερινός τόπος συνάντησης συναδέλφων  και μαθητών. Επίσης. κύρια προσφορά μας είναι η βοήθεια στις σχολικές εργασίες των παιδιών. Στο τσέχικο σχολείο οι μαθητές αναζητούν κυρίως βιογραφικές πληροφορίες.  ενώ στο ελληνικό κύρια για τα μαθήματα της Τεχνολογίας και των Γλωσσών.
 
Τον Δεκέμβρη. με αφορμή τον κοινό εορτασμό των Χριστουγέννων. ανταλλάξαμε κάρτες. δώρα και ασχοληθήκαμε με την καταγραφή των τοπικών μας εθίμων. Είναι συγκινητικές οι ομοιότητες και ενδιαφέρουσες οι διαφορές μας.
 
Στην αρχή του Νέου χρόνου. ξεκινήσαμε νέα θεματική που αφορά στην καθημερινή μας δράση. Καταγράφουμε σε ένα γενικό φόντο μια μέρα εργασίας μας.
 
Η μέχρι τώρα αποτίμηση αυτής της συνεργασίας είναι ιδιαίτερα θετική. Εκτός απόν τον πρακτικό παράγοντα της ανταλλαγής πληροφοριών. ο ψυχολογικός παράγοντας της επικοινωνίας  και της άρνησης της μονομέρειας και της απομόνωσης είναι ιδιαίτερα ωφέλιμος.
 
Η προοπτική βέβαια αυτή η συνεργασία να διευρυνθεί με την προσθήκη νέου μέλους από άλλη χώρα. την κάνει ακόμη πιο συναρπαστική.
Φωτογραφία της υπευθύνου του Gymnasium Ceska Lipa
Pin It

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.