Ημερίδες

Τηλεκπαιδεύσεις

Εκπαιδεύσεις ΙΤΕ

Το μέλλον μας, αισθητική, βιωσιμότητα, συμπεριληπτικότητα

Το eTwinning και το Νέο Ευρωπαϊκό Μπάουχαους

Μεταδεδομένα της έκδοσης
Η Πλατφόρμα Ευρωπαϊκής Σχολικής Εκπαίδευσης, η οποία τέθηκε σε λειτουργία το 2022, είναι το σημείο συνάντησης για όλο το προσωπικό του σχολείου (από την προσχολική εκπαίδευση και φροντίδα έως την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, συμπεριλαμβανομένης της αρχικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης), τους ερευνητές, τους υπευθύνους χάραξης πολιτικής και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς στον τομέα της σχολικής εκπαίδευσης. Η Πλατφόρμα Ευρωπαϊκής Σχολικής Εκπαίδευσης είναι μια ενιαία πλατφόρμα η οποία ενσωματώνει τις προηγούμενες πλατφόρμες και υπηρεσίες του eTwinning, της Πύλης Σχολικής Εκπαίδευσης και της Ακαδημίας Εκπαιδευτικών. Από το 2022, η κοινότητα του eTwinning φιλοξενείται σε έναν χώρο περιορισμένης πρόσβασης εντός της Πλατφόρμας Ευρωπαϊκής Σχολικής Εκπαίδευσης. Πρόσβαση στον συγκεκριμένο χώρο έχει αποκλειστικά το προσωπικό σχολείων που έχει προηγουμένως επικυρωθεί από τους εθνικούς οργανισμούς υποστήριξης. Από την έναρξή του το 2005, το eTwinning έχει εξελιχθεί από πρωτοβουλία βάσης σε μια ενεργή σχολική κοινότητα με τη συμμετοχή περισσότερων από 1 053 000 εργαζομένων που απασχολούνται σε περισσότερα από 233 000 σχολεία, σε περισσότερες από 40 χώρες. Το eTwinning παρέχει μια ασφαλή ψηφιακή πλατφόρμα όπου οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν σε διάφορες δραστηριότητες, από τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ευρωπαϊκών συνεργατικών έργων έως τη δικτύωση και από τη συμμετοχή σε εικονικές ομάδες έως την επαγγελματική ανάπτυξη και την αλληλοδιδαχή από ομοτίμους. Μέσω της πλατφόρμας του, η οποία είναι διαθέσιμη σε περισσότερες από 30 γλώσσες, το eTwinning προσφέρει στους εκπαιδευτικούς μια σειρά πόρων και ευκαιριών μάθησης. Τα θέματα αυτών των πόρων περιλαμβάνουν τα οφέλη της συμμετοχής στο eTwinning, τις δεξιότητες του 21ου αιώνα, τη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση και τα κιτ έργων για έμπνευση και καθοδήγηση. Οι εγγεγραμμένοι εκπαιδευτικοί έχουν πρόσβαση στον χώρο περιορισμένης πρόσβασης της πλατφόρμας, που ονομάζεται eTwinning Area. Η Πλατφόρμα Ευρωπαϊκής Σχολικής Εκπαίδευσης και η κοινότητα eTwinning χρηματοδοτούνται από το Erasmus+, το ευρωπαϊκό πρόγραμμα για την εκπαίδευση, την κατάρτιση, τη νεολαία και τον αθλητισμό. Πρόκειται για πρωτοβουλίες της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, Νεολαίας, Αθλητισμού και Πολιτισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Τη λειτουργία της πλατφόρμας έχει αναλάβει το Ευρωπαϊκό Σχολικό Δίκτυο (συντονισμός, περιεχόμενο και υπηρεσίες) και η Tremend Software Consulting SRL (τεχνική υποδομή) βάσει συμβάσεων παροχής υπηρεσιών με τον Ευρωπαϊκό Εκτελεστικό Οργανισμό Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (EACEA). Η κοινότητα του eTwinning οφείλει επίσης την ύπαρξή της στη συνδρομή των εθνικών οργανισμών υποστήριξης, οι οποίοι χρηματοδοτούνται από το Erasmus+ βάσει συμφωνιών επιχορήγησης με τον Ευρωπαϊκό Εκτελεστικό Οργανισμό Εκπαίδευσης και Πολιτισμού, και των υποστηρικτικών εταίρων.

Τα Σχολεία Μελετούν τους Σεισμούς

Στο πλαίσιο του eTwinning και σε συνεργασία της Ελληνογερμανικής Αγωγής, του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών και του Εθνικού Οργανισμού Υποστήριξης  eTwinning  (ΕΟΥ) διοργανώνεται  διαδικτυακό εκπαιδευτικό σεμινάριο με θέμα:

«Δράσεις εκπαιδευτικής Σεισμολογίας στο Σχολικό Εργαστήριο»

Περισσότερα...

WELCOME – The  eTwinning Digital Magazine

Ο Εθνικός Οργανισμός Υποστήριξης του eTwinning ανακοινώνει την λειτουργία του Ψηφιακού Περιοδικού (etWinning ELeCtrOnic MagazinE),  https://welcome.etwinning.gr, για εκπαιδευτικούς, ερευνητές, φοιτητές, μαθητές, επαγγελματίες και ενδιαφερόμενους στο χώρο της εκπαίδευσης.

Το περιοδικό απευθύνεται στη Δημόσια όσο και στην Ιδιωτική Εκπαίδευση και θα  αποτελείται από τρεις ενότητες για:

α) Εκπαιδευτικούς, Επαγγελματίες και ενδιαφερόμενους στο χώρο της εκπαίδευσης

β) Ερευνητές - φοιτητές και

γ) Μαθητές όλων των βαθμίδων της Εκπαίδευσης

Στόχοι του ψηφιακού Περιοδικού είναι να:

  • αποτελέσει ένα ανοικτό εκπαιδευτικό - επιστημονικό αποθετήριο για τη δημοσίευση άρθρων, εργασιών, ερευνών, καινοτόμων προγραμμάτων και ιδεών, παιδαγωγικών και διδακτικών προσεγγίσεων, προτάσεων αξιοποίησης των ΤΠΕ για τη βελτίωση της μεθοδολογίας, της καινοτομίας, της αποτελεσματικότητας, της δημιουργικότητας ειδικά με τη χρήση συνεργατικών εκπαιδευτικών εργαλείων.
  • παρέχει την ευκαιρία σε εκπαιδευτικούς, φοιτητές/τριες και επαγγελματίες που υποστηρίζουν την εκπαίδευση STEM (Science Technology Engineering Mathematics) στο πλαίσιο μαθημάτων της Πληροφορικής, των Φυσικών Επιστημών, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών, να αλληλεπιδράσουν και να μοιραστούν την εμπειρία και τις γνώσεις τους από την εφαρμογή καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών για την εκπαίδευση STEM.
  • να συνεισφέρει (όσον αφορά τους φοιτητές και τους μαθητές) στην ανάπτυξη δεξιοτήτων ερευνητικής μεθοδολογίας, βιβλιογραφικής έρευνας, συγγραφής ερευνητικών εργασιών, αποτύπωσης και παρουσίασης αποτελεσμάτων, συντακτικών και συγγραφικών ικανοτήτων και καλλιέργειας ικανοτήτων συνεργασίας.

Επίσης, στόχος του περιοδικού είναι η δημοσίευση δύο εκδόσεων κάθε χρόνο, μία στη λήξη του εκπαιδευτικού έτους (Ιούνιος) και μια με τη λήξη του ημερολογιακού έτους (Δεκέμβριος).

Ενδεικτικά, η θεματολογία του περιοδικού αφορά:

  • Παρουσιάσεις καινοτόμων συνεργατικών προγραμμάτων με τη χρήση των ΤΠΕ που πραγματοποιήθηκαν από εκπαιδευτικούς σε σχολικά εργαστήρια ή και στην τάξη.
  • Αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία μαθημάτων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση μέσω συνεργατικών προγραμμάτων σε Διεθνές ή Εθνικό επίπεδο.
  • Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη χρήση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη και αξιοποίησή τους στην υλοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων.
  • Υπηρεσίες υποστήριξης σχολείων και εκπαιδευτικών. Υποστήριξη παιδαγωγικού έργου μέσω υλοποίησης συνεργατικών προγραμμάτων.
  • Εξ αποστάσεως εκπαίδευση – τηλεκπαίδευση μέσω εργαλείων και εφαρμογών που χρησιμοποιούνται σε συνεργασίες σχολείων.
  • Θεωρητική στήριξη και μεθοδολογία για την ένταξη των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη μέσω εθνικών ή διεθνών συνεργασιών σχολείων.
  • Μέθοδοι διδασκαλίας σε προγράμματα eTwinning - σχεδιασμός και υλοποίηση
  • Καλές πρακτικές σε έργα eTwinning
  • Σχολεία eTwinning
  • Δράση eTwinning για τα πανεπιστήμια
  • Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών Εργαλείων που χρησιμοποιούνται στην υλοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων.
  • Θέματα Ευρωπαϊκής Εκπαιδευτικής Πολιτικής στις ΤΠΕ όπως αναδεικνύονται από τις Ευρωπαϊκές Εκπαιδευτικές Δράσεις.
  • Δράσεις eTwinning, Erasmus+, eSafety Label, EduWeb, Ασφάλειας στο Διαδίκτυο κ.ά.
  • Εκπαιδευτική χρήση του Διαδικτύου στην υλοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων.
  • Σχεδίαση εκπαιδευτικών δικτυακών πηγών στην υλοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων.
  • Χρήση του Διαδικτύου στην επιμόρφωση και στην εξ αποστάσεως επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.
  • Διαδίκτυο και συνεργατική μάθηση. Συνεργασία σχολείων, μαθητών για την εκπόνηση εργασιών με τη χρήση του Διαδικτύου.
  • Υπηρεσίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην υλοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων
  • Κοινότητες Μάθησης, Κοινότητες Πρακτικής. Εθνικές και Ευρωπαϊκές εκπαιδευτικές κοινότητες μέσω LMS.
  • Ανάδειξη των σύγχρονων εργαλείων υποδομών στις ΤΠΕ
  • eTwinning και Επαγγελματική Ανάπτυξη.
  • Εκπαίδευση ενηλίκων.
  • Εκπαιδευτική Έρευνα.
  • Ειδική Αγωγή.
  • Εκπαίδευση Προσφύγων μαθητών
  • Συμπεριληπτική Εκπαίδευση.
  • Συμβουλευτική στην Εκπαίδευση
  • Διαπολιτισμική Αγωγή
  • Τέχνη και Εκπαίδευση.
  • Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση
  • Εκπαιδευτική Ρομποτική.
  • Εκπαιδευτική Καινοτομία.
  • Υπολογιστική Σκέψη στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Εκπαιδευτική Πολιτική και STEM.
  • Τα Νέα Προγράμματα Σπουδών για τη διδασκαλία των μαθημάτων STEM.
  • Παρουσιάσεις καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών από την Εκπαίδευση Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας, Μηχανικής και Μαθηματικών (STEM).
  • Σενάρια διδασκαλίας μαθημάτων με την αξιοποίηση καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών από την Εκπαίδευση Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας, Μηχανικής και Μαθηματικών (STEM).
  • Αξιοποίηση των καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών από την Εκπαίδευση Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας, Μηχανικής, Μαθηματικών Πληροφορικής στη διδασκαλία μαθημάτων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
  • Εκπαιδευτικά Λογισμικά STEM.
  • Ελεύθερο Λογισμικό (ΕΛ/ΛΑΚ) και καινοτόμες εκπαιδευτικές πρακτικές από την Εκπαίδευση Φυσικών Επιστημών, Πληροφορικής, Τεχνολογίας, Μηχανικής και Μαθηματικών.

To περιοδικό και οι εκδόσεις του θα  αναγνωρίζονται μέσω του διεθνούς τυποποιημένου αριθμού σειράς (ISSN).

Για την πρώτη έκδοση του περιοδικού και μέχρι την ολοκλήρωση της ιστοσελίδα και την πλήρη υποστήριξη της ψηφιακής υπηρεσίας, καλούνται όλοι οι ενδιαφερόμενοι να στείλουν μέχρι 31 Ιανουαρίου 2023 τις προτάσεις τους στον Εθνικό Οργανισμό Υποστήριξης και στη συντακτική ομάδα στο email  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

 

 

Πανελλήνια έρευνα για εκπαιδευτικούς σε σχέση με την ασφαλή χρήση του διαδικτύου από τα παιδιά

Αγαπητοί εκπαιδευτικοί,

σας ευχόμαστε Καλά Χριστούγεννα και Ευτυχισμένος ο καινούριος χρόνος. Το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο πραγματοποιούν μια πανελλήνια διαδικτυακή έρευνα στους εκπαιδευτικούς προκειμένου να διερευνηθεί το μέγεθος των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν (οι εκπαιδευτικοί) εντός της σχολικής κοινότητας και έχει σχέση με την ασφαλή χρήση του διαδικτύου από τους μαθητές.

Θα σας παρακαλούσαμε να συμπληρώσετε ανώνυμα το ερωτηματολόγιο που θα βρείτε εδω: https://saferinternet4kids.gr/ereyna/ereyna22-23/

Δεν απαιτούνται παραπάνω από 5 λεπτά για τη συμπλήρωσή του.

Τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν στις αρχές Φεβρουαρίου και θα τα λάβετε κι εσείς μέσω email από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων.

Με εκτίμηση

Η ομάδα του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου και το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Hμερίδα με θέμα “Εικονική Πραγματικότητα στην Εκπαίδευση: Έργα VRACE, MATHESIS, ALIVE

Το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος» (ΙΤΥΕ) διοργανώνει ημερίδα με θέμα “Εικονική Πραγματικότητα στην Εκπαίδευση: Έργα VRACE, MATHESIS, ALIVE” την Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου,  ώρα 17:00 - 20:00 στο κεντρικό Αμφιθέατρο του ΙΤΥΕ-Διόφαντος. Στα πλαίσια της ημερίδας θα πραγματοποιηθούν:

  • Παρουσίαση των ευρωπαϊκών έργων
  • Πρακτική άσκηση με το Εικονικό Περιβάλλον.

Περισσότερες πληροφορίες για την ημερίδα μπορείτε να βρείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο: http://aigroup.ceid.upatras.gr/multiplier/

Επίσης, μπορείτε να εγγραφείτε στην ημερίδα στον ακόλουθο σύνδεσμο.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScF6Ok3dS00zQQ9wBmziTyZ4n0uWS1_k1lMU1zTXX0do6SMpA/viewform

Σε όλους τους συμμετόχτες θα δοθούν Πιστοποιητικά Συμμετοχής και παρακολούθησης.

 

European School Education Platform: Νέα Πλατφόρμα eTwinning-Διακοπή της παλιάς

Στις 🎯15 Σεπτεμβρίου 2022 θα γίνει η διακοπή στη λειτουργία της παλιάς πλατφόρμας #eTwinning. Από εκείνη την ημέρα όλες οι δραστηριότητες θα πραγματοποιούνται στον νέο χώρο της Ευρωπαϊκής Σχολικής Πλατφόρμας Εκπαίδευσης.
Σας υπενθυμίζουμε ότι:
🔶Πρέπει να δημιουργήσετε άμεσα EU log in χρησιμοποιώντας την ίδια ηλεκτρονική διεύθυνση με την οποία έχετε κάνει την εγγραφή σας στο eTwinning προκειμένου να γίνει η μεταφορά των στοιχείων σας στη νέα πλατφόρμα και να μπορέσετε να συνδεθείτε σε αυτήν. Για τη δημιουργία λογαριασμού EU log in διαβάστε τις οδηγίες : https://bit.ly/3TK9P56
🔶Το περιεχόμενο έργων που καταχωρήθηκαν μετά την📅 1.7.2018 θα μεταφερθεί στη νέα πλατφόρμα. Τα έργα πριν από αυτήν την ημερομηνία δε θα μεταφερθούν.
🔶Καλό είναι να αποθηκεύσετε το υλικό των έργων πριν από αυτήν την ημερομηνία: Εθνικές και Ευρωπαϊκές Ετικέτες Ποιότητας, πιστοποιητικό εγγραφής έργων, υλικό που έχετε στο Twinspace.
🔶Ερωτήσεις και απαντήσεις για τη νέα πλατφόρμα που έχουν ήδη αναρτηθεί στο Hellenic eTwinning μπορείτε να διαβάσετε εδώ: https://www.etwinning.gr/.../1115-european-school...

1ο Press Rress Release του έργου «LEAD- Online: Learn, Engage, Act: Digital Tools to Prevent and Counter Hate Speech Online»

Το έργο LEAD-Online  στοχεύει στην ενίσχυση της κριτικής σκέψης και των δεξιοτήτων των νέων ως προς τον ψηφιακό γραμματισμό και τον γραμματισμό στα μέσα επικοινωνίας, καθώς συνδέονται με τα χαμηλά επίπεδα αναφοράς περιστατικών και την «κανονικοποίηση» της ρητορικής μίσους στο διαδίκτυο. Το έργο επιδιώκει να ενδυναμώσει και να παροτρύνει νέους, εκπαιδευτικούς, μέσα ενημέρωσης και ακτιβιστές των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε 7 χώρες  προκειμένου να γίνουν φορείς αλλαγής σε σχέση με τη ρητορική μίσους στο διαδίκτυο.

Διαβάστε περισσότερα : LEAD-Online_1st PRESS RELEASE

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.